vliegen

Gestart door ageeth, april 18, 2005, 22:34:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ageeth

Wat die vogel van mij mankeert af en toe weet ik het niet hoor
als ik thuis ben doe ik meteen kooitje open en ja hoor meteen op het
deurtje zitten zo van he he werd tijd he
dan moet ik haar spiegeltje er bij hangen anders blijft ze schreeuwen
en dan zonder aankondiging vliegen in de kamer langs mijn kop
over mijn kop.
en zodra ik de kamer uitloop krijsen, schreeuwen tot dat ik weer in de kamer
kom en stil is ze.
kusjes wil ze me niet geven, maar wel aan mijn man, dan ben ik toch wel een klein
beetje jaloers. mag haar wel aaien maar op mijn vinger zitten wil ze ook niet

ik ga binnenkort een parkietenboom maken waar zet je dit boomtakken in.

maar ik heb ook nog een ander vraagje dat deurtje waar ze op zit is van spijltjes en daar zit ze niet lekker op,  doet volgens mij zeer aan haar pootjes hebben jullie misschien een ideetje hoe ik dat kan oplossen.

Alle ideetjes zijn uiteraard welkom
Gr. Ageeth en Poekie

Ingrid

Hoi Ageeth,

Dat schreeuwen betekent volgens mij niets meer of minder dan aandacht vragen. Poekie is denk ik gewoon blij jou weer te zien en laat horen dat hij/zij aandacht wil.
Dat over en langs je hoofd vliegen is natuurlijk gedrag, daarmee wil Poekie jou uitnodigen om mee te vliegen.
Krijsen en schreeuwen zodra je de kamer uit bent is ook een vorm van aandacht vragen, het beste is om dat gedrag te negeren, in ieder geval geen aandacht geven wanneer je binnenkomt terwijl Poekie schreeuwt. Als je uit de kamer bent en Poekie is stil dan zou je naar binnen kunnen gaan en op een iets overdreven toon Poekie kunnen belonen voor dat goede gedrag: "wat ben je braaf, lief dat je stil bent als ik de kamer uitga" o.i.d..
Ik weet niet of Poekie veel alleen is?? Dat zou ook het gedrag kunnen verklaren, misschien voelde hij/zij zich wel eenzaam en is het schreeuwen een ontlading.

Als het deurtje naar beneden toe openklapt dan zou je een stukje houten zitstok op maat kunnen maken en die tussen de spijlen aan de zijkant kunnen klemmen. Zo heeft Poekie een opstapje, rustplekje.

Gr. Ingrid

Safrena

Hey Ageeth

De takken voor de parkietenboom kan je in en vaas zetten of in potgrond :wink:

Bedoel je de spijltjes van het deurtje van de kooi zlef waarop ze zit?
Daar hebben ze geen last van hoor mijn meisjes zitten ook op het deurtje van de kooi :wink:

vele groetjes