Rare Plek Onder Snavel

Gestart door Sprankje, november 07, 2005, 18:06:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sprankje

Ik zag vandaag dat mijn parkietje een rare plek onder zijn snavel heeft:  een beetje bobbelig en donker. Als ie gewoon zit zie je er niks van, maar als zijn bekkie open gaat zie je dat het onderste stukje van zijn snavel niet helemaal goed is (een raar 'onderkinnetje', zeg maar)
Ik lees dat scaly face op het bovenste deel van de snavel zit. Wat zou dit dan kunnen zijn?
Hij gedraagt zich gewoon normaal en levendig en maakt geen zieke indruk.

Parkieten-Freak

Parkieten hebben altijd een raar plekje aan de de ondersnavel. Je ziet het wel eens als de parkiet gaapt, het lijkt dan net of er een donker gat in de snavel zit.
Als bovenstaande beschrijving klopt met wat je ziet, dan is het beslist geen schurftmijt!


Sprankje

Nou, het is niet echt een gat (dat is me eerder inderdaad wel eens opgevallen), maar eerder of ie een baard aan t laten groeien is  :huh:

Parkieten-Freak

Misschien moet je dan toch even naar de dierenarts gaan met je vogeltje voor alle zekerheid!



Sprankje

Bedankt voor je reactie, maar het probleem heeft zichzelf opgelost!
Ik denk dat het een stuk rozijn was dat vastgeplakt zat onder zijn snavel, want vanmorgen was het weg!
(Puckie kliert nogal met de rozijntjes die in XtraVital zitten, hij knikkert ze eerst uit het etensbakje, en gaat ze dan helemaal zitten ontleden  :D )

Parkieten-Freak

aha....een soort krentenbaard dus! ;)
Gelukkig dat het opgelost is! :)