Nee, Zeker Niet Nutteloos!

Gestart door Deesjebeesje, november 10, 2005, 06:40:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deesjebeesje

Sorry dat ik hier een nieuw topic voor open, maar dit moest ik even kwijt. Koekoek (ja, dat is dr uiteindelijke naam) heeft sinds gisteren al een aantal keren op m'n vinger gezeten. En ze begrijpt nu dat als ik tegen dr buik aan kom met mijn vinger dat ze dr op moet stappen. Het bewegen met mijn vinger vindt ze nog wel eng, maar ze blijft wel zitten als ik het voorzichtig doe. :D :D :D :P :P :P

Ze blijft al een stuk rustiger als ik met mijn hand de kooi binnenkom. Kijkt nog wel van: 'Wat gaat er gebeuren?', maar deinst er totaal niet meer van terug en laat zich zelfs aaien (alleen onder dr kinnetje, koppie is nog te eng, dan vliegt ze weg).

Ze is helemaal gek op trosgierst en gedroogd brood en doet dr heel veel voor :P
Verder reageert ze met gefluit en gekwetter als ik naar dr fluit en "Koekoek" roep.

Dus nutteloos omdat ze een half jaar is, is het dus totaal niet, integendeel, ze leert supersnel! :lol:

divere

kijk dat is goed nieuws toch een teken dat je parkietje je gaat vertrouwen :D

Deesjebeesje

Ik heb er overigens toch eentje bijgehaald. Een mannetje. Ten eerste omdat alleen toch ook maar alleen is (we zijn met onregelmatige tijden van huis: ik zit nog op school en mijn vriend werkt in de supermarkt), ten tweede omdat we allebei zaten te 'vechten' om de aandacht van Koekoek :lol: :P
Het is een tam parkietje bij een kweekster uit Heerhugowaard geworden en m'n vriend heeft hem Flippie genoemd; naar zijn chatnaam: Flipfluitketel.

Koekoek zit nu de halve dag te kletsen tegen Flippie, alhoewel die weinig terugzegt, omdattie nog behoorlijk moet wennen. Vingerzitten doettie al wel, maar zodra je met beide handen aankomt, wordtie bang.