Pets Place Optimum mix (met maagkiezel en grit)

Gestart door NoorSjimmie, november 25, 2012, 21:29:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NoorSjimmie

Hoi,

Sinds afgelopen maandag zijn wij in het bezit van een jonge grasparkiet. Hij kwam aangevlogen bij ons op stal en was totaal verzwakt. Ik heb nog melding gemaakt op Amivedi maar niemand schijnt hem te missen. Heb uiteraard ook verder gegoogled of er een grasparkiet in zijn kleur vermist is ergens. Niet dus. Heel apart want hij is best tam en lijkt een kooi gewend te zijn. Maargoed omdat niemand zich gemeld heeft hebben we besloten dat ie lekker bij ons mag blijven en we hebben hem de waarschijnlijk zeer originele naam Sjimmie gegeven.  :P

De eerste twee dagen was hij heel erg moe en heel erg hongerig. Hij zat soms wel anderhalf uur achter elkaar te eten en ging dan meteen weer slapen. Heb me al aardig ingelezen over de grasparkiet de afgelopen week en we hebben al twee papegaaien dus we hebben wel ervaring met vogels. Het is een mannetje aan de blauwe neus te zien. Ik vind hem nu al helemaal leuk en hij begint aan me te wennen. Ga elke dag even met mijn hand de kooi in een aantal keer en dat gaat super. Hij is niet bang en niet agressief. Inmiddels ook weer helemaal fit want heel actief!

Vandaag toog ik naar de pets place om voer en speelgoed te halen. ben geslaagd haha. Ik heb het eigen merk voer van de pets place gekocht, daar zit maagkiezel en grit doorheen. Misschien naief dat ik dacht nouja dan hoef ik dat niet apart te gaan geven. Kan ik dit gewoon zo blijven voeren of is het beter dat ik toch overga op ander voer en apart maagkiezel en grit?



Kleintjes

Ik geef tegenwoordig Pet's Place gemengd met Xtra Vital.
Ook geef ik daarnaast nog 'n bakje grit / kiezel apart. Zo kunnen ze ten alle tijden pakken wat ze nodig hebben.

Super dat jullie Sjimmie hebben opgevangen en 'n nieuw thuis bieden :D
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses