Uitgedroogde snavel?

Gestart door Charox, november 24, 2012, 12:01:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Charox

Hoi allemaal,

Ik ben gister begonnen met het houden van parkietjes en ondanks dat de parkietjes nog was onwennig zijn vind ik ze al helemaal leuk :D

De jongste(6-8 weken?) Heeft een heel droog snaveltje. Het ziet er brokkelig uit van onder en het snaveltje is een beetje donker. Het bovenste deel van de snavel heeft een mooie kleur en qua gedrag is het diertje energiek en nieuwsgierig.

Ik heb een foto ervan weten te maken!

http://i199.photobucket.com/albums/aa203/Rowxy/IMAG0598.jpg

Zo als je ziet oogt hij erg droog. Hij heeft ook niet veel gedronken aangezien het nog allemaal heel spannend is in de omgeving. Iemand een idee wat het is, of is het gewoon? ik las dat bij schfut je vaseline of de snavel kon doen, zou dat bij hem ook helpen? Ik vind het zo'n zielig gezicht...
Alvast bedankt :)

Loeky

Heb je dit parkietje pas? Heb je hem van een kweker of dierenwinkel?
Volgens mij is het schurftmijt en ik zou maar meteen gaan beginnen met
vaseline er op smeren.
Als je het niet vertrouwd kun je ook naar de vogelarts gaan.

Succes!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Charox

Hey Loeky bedankt voor je antwoord.

Hoe vaak moet ik hem met vaseline behandelen ongeveer(per dag, en voor hoelang)? Is er nog iets anders wat ik kan/ moet doen?

*wendy*

1 keer per dag. Let op dat je de neusgaatjes niet dicht smeert! En als je 'm beetpakt, hou je parkietje dan rechtop, dan krijgt hij geen moeilijkheden met ademhalen (dus niet op de rug houden).

Anti parasiet 10 indien de schurftmijt al verder gevorderd is (dat is een drupje in de nek, verkrijgbaar bij de dierenwinkel)..

Bij twijfel of het schurftmijt is of niet, altijd eerst een vogelarts raadplegen!

Charox

Dankjewel Wendy!

Ik zal zijn maatje ook maar preventief behandelen! En dan kijken hoe het de komende dagen gaat. Als er geen verbetering in zit zal ik naar de DA gaan  :)