Gratis af te halen: twee grasparkieten in Rijswijk (ZH).

Gestart door Sabine Freriks, november 12, 2012, 12:31:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sabine Freriks

Hallo allemaal,

Ik zou graag advies willen van jullie over het volgende...
Ik heb twee mooie gezonde grasparkietjes het zijn broer en zus, ik heb ze uit het blok en ze zijn in september 5 jaar geworden.
Ze zijn nooit echt handtam geworden, maar eten wel uit de hand en mogen dagelijks uit de kooi om te vliegen.
Dat gaat heel goed, ze vliegen nooit uit de woonkamer en gaan altijd netjes weer terug de kooi in.
Ze waren altijd lief voor elkaar maar de laatste tijd is het een drama, het mannetje probeert ook continu met het vrouwtje te paren ... soms lukt dat, maar meestal schreeuwt ze het uit en vliegt alle kanten op. Ze probeert echt van hem te vluchten maar dat lukt voor geen mogelijkheid ... de vogels zijn hierdoor erg gefrustreerd, en ik ook. Constant is het pikken en vechten, ze hangen dat zelfs ondersteboven. Ze leven in een grote kooi (voliere) dus ruimte is geen probleem. Ik vind het ook geen optie om er een parkietje bij te nemen, wie weet wat ze dat beestje dan aandoen. Ik denk zelf dat ze het beste tot hun recht komen in een voliere met veel soortgenootjes. Weet iemand hier een oplossing? Ik hoef absoluut geen geld te hebben, als ze maar een leuk leven krijgen want dat is nu ver te zoeken.

Hartelijke groet, Sabine

Topic verplaatst en titel aangepast,
Gr PF



Dit is een foto van de parkietjes uit mijn eerdere advertentie,
ze zijn gratis voor degene die ze een goed huisje kunnen geven.



Berichtje uit je andere topic hierin gezet, anders zijn er 2 topics over hetzelfde onderwerp. Gr. Sara

Parkieten-Freak

#1
Sabine, in welke plaats woon je?


Sabine Freriks


Parkieten-Freak

Bedankt, ik heb je woonplaats in de topictitel vermeld.


ParkietHaarlem

#4
Helaas kan ik je geen goed advies geven over wat te doen. Vervelend dat het allemaal zo heeft moeten lopen. Ik zal even voor je verder kijken. Ik heb zelf geen plaats voor je parkietjes.

Heb jij misschien foto's van je parkietjes? Dit vinden mensen veelal fijn.
Heb jij ze van een kweker vandaan? Weet je ook toevallig of het handopfok is?

Nomaals, ik zal je bericht even verspreiden onder de liefhebbers.

Sabine Freriks


Ja ze komen bij een hobbykweker vandaan, hij had een volière in de achtertuin.
Ik had ze uitgekozen toen ze nog in het blok zaten, verder weet ik er niets meer van.
Zal zo snel mogelijk wat foto's plaatsen.

En bedankt voor het meezoeken naar een oplossing!

Groetjes, Sabine

d-helios


verdrost

Dag
Ik had gereageerd maar ik krijg geen antwoord, snap er niets van want ook mijn reactie is weg.
Ik heb opvang voor je in mijn kamervoliere, samen met nog 2 andere parkietjes.
Laat maar weten, ik woon in Scheveningen.

verdrost

#8
Sorry wat dom, ik reageerde op een andere advertentie :-\
Ze mogen wel hier maar ik weet niet of het probleem dan over is, ik heb maar 2 andere parkieten.
Groet
Vera