Ruzie In De Tent

Gestart door Theo & Wita, november 05, 2005, 16:34:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Theo & Wita

hoiiii iedereen,

sinds een paar weken hebben lemon & igor (beide mannetjes) redelijk vaak mot.
ze liggen soms op de bodem van de kooi te rollebollen, en een gesnetter en een gekrijs, volgens ons komt het niet door amy & blossom want daar talen ze niet naar, ze kijken niet naar de dames om  :closedeyes:
weet iemand hier een oorzaak van?

groetjes,
theo en wita

Chantalleke

Hallo,

Jeetje wat vervelend nu dat er zo'n ruzie is zeg.  :unsure: Bij ons kibbelen ze af en toe eens wat (wij hebben trouwens een mannetje en een popje) en soms kunnen ze lelijk naar elkaar pikken of op elkaars rug springen, maar echt rollebollen op de bodem  :huh:...nee dat doen ze bij ons niet.

Ik denk wel dat zolang ze elkaar geen echte verwondingen toebrengen je het toch nog even het beste kan aankijken. Misschien dat anderen nog tips voor jullie hebben :blush:

Succes met de vier dondersteentjes
Chantal

Fatih

Als het maar erger begint te gebeuren en lichte verwondingen komen dan zou ik ze direct uit elkaar zetten. Maar of je dat nu moet doen weet ik niet.

jp785

#3
hoi theo en wita

ik dit ergens gelezen en quote
CiteerMaar hang als u meer dan 1 parkiet heeft geen spiegeltje in de kooi, omdat een parkiet verliefd kan worden op zijn eigen spiegelbeeld, en dus agresief kan worden tegen zijn kooigenoten.
misschien is dit bij jullie ook het geval
ik weet het niet hoor het is maar een idee
groeten Jean

Safrena

#4
Citeerhoi theo en wita

ik dit ergens gelezen en quote

misschien is dit bij jullie ook het geval
ik weet het niet hoor het is maar een idee
groeten Jean
[snapback]16679[/snapback]


Hey Jean

Dat is niet helemaal correct.
Ik heb twee parkietenmeisje en in de kooi, in hun speeltuintje en in hun bomm hangt ook een spiegeltje en zij hebben daar nooit ruzie over.
In tegendeel mijn ene meisje is gek van spiegeltjes mijn andere meisje is gek van belletjes en haar eigen schaduw hihi  :rolleyes:
En vaak zitten ze gewoon lekker samen te spelen en kusjes te geven aan elkaar :P

Ik vermoed dat de ruzie tussen de twee mannetjes van Theo en Wicca meer is om de rangorde te kunnen bepalen of zich gewoon uitsloven voor de dames ;)
Zolang het bij rollebollen blijft en ze elkaar niet echt pijn gaan doen en verwondingen geven kun je het  het beste even aankijken.
Moest het echt erger worden tja dan zul je ze apart moeten zetten met elk hun dame bij hen ;)

Vele groetjes