Parkietje niet op hand

Gestart door floorseltje, november 09, 2012, 14:14:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

floorseltje

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over mijn parkiet Bella. Ik heb haar zo'n 4 geleden gekocht om mijn andere parkietje (inmiddels overleden) een maatje te geven. Omdat ze meteen bij elkaar zijn gezet heb ik Bella nooit echt tam kunnen krijgen (het andere parkietje ging op mijn hand zitten en was totaal niet bang).
Nu Bella alleen is probeer ik haar al een hele tijd tam te krijgen, maar de afgelopen maanden ben ik er intensiever mee bezig geweest. Omdat ik vaak las dat oudere parkietjes meer aandacht en geduld vergen, ben ik rustig begonnen.

Inmiddels heb ik haar zover dat ze rustig blijft zitten als ik in de buurt kom en ik makkelijk met mijn hand in de kooi kan. Ze is gek op sla en dit eet ze dan ook uit mijn hand als ik die in de kooi houd. Mijn uiteindelijke doel is natuurlijk dat ze óp mijn hand gaat zitten, maar dit weigert ze gewoon te doen. Ze is inmiddels zover dat ze mijn hand interessanter vindt dan de sla, ze "bijt" constant in m'n vingers (ik vraag me of het bijten of meer mijn hand ontdekken is: ze gaat met open snaveltje langs al m'n vingers... Het voelt meer grappig en vriendelijk dan bijtend/aggressief aan).

Weten jullie wat dit gedrag naar mijn hand kan zijn? En hebben jullie misschien tips hoe ik Bella óp mijn hand kan laten springen? Ik zou haar zo graag uit de kooi halen en meer vrijheid geven, maar dan moet ze wel een beetje meewerken  ;)