mijn parkietje is vandaag gestorven ...

Gestart door bru534, november 09, 2012, 00:38:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bru534

mijn parkietje is vandaag gestorven. Ik had niet door dat zij ziek was. vanmorgen vloog ze nog gewoon rond... ineens lag ze dood en helemaal bebloed
hierbijgevoegd een foto
kan iemand aan de hand van deze foto zeggen wat er haar scheelde ?
had ik dit kunnen voorkomen ?

hartelijk dank bij voorbaat voor deze info

Hieronder zie je een foto van een overleden parkietje. Voor sommige mensen kan de (grote) foto schokkend zijn.
PF

Ayarea

Heb je echt helemaal niets gemerkt aan je parkietje? Dit lijkt niet iets wat ineens is op komen zetten. Het lijkt op legnood (alsof er een eitje dwarszat), maar het kan ook wat anders zijn geweest (die zaadjes erbij zouden kunnen duiden op andere dingen.).

Sterkte in ieder geval :(.

bru534

bedankt voor de snelle reactie

ja, het was van den beginne al zo'n sukkeltje (misvormd pootje, vorige eitjes nooit bevrucht alshoewel ik hen verschillende keren heb zien paren ...) maar toch, ze was gelukkig en had eigenlijk veel praat ... ze waren een lief paarjte samen. Vandaag doet hij nogal triest en verward, zoekt haar duidelijk. Ik hoop dat ik hem snel kan troosten met een ander meisje

birdy888

Ik heb er geen verstand van, maar vind het sneu voor het parkietje en voor jou!

Hopelijk inderdaad snel een nieuw maatje voor je andere parkietje!

savannahvk

Het lijkt mij ook op legnood.... dat kan echt supersnel gebeuren... sterkte ermee! :(

bru534

bedankt voor de informatie
hopelijk maak ik dit nooit meer mee ...
ik heb echt medelijden met haar maar het moet heel snel gebeurd zijn want enkele uren daarvoor vloog ze nog lustig rond. ik heb haar nooit stil of triest zien zitten, raar toch.

Loeky

Snap heel goed dat je dit niet weer mee wil maken. Ziet er erg naar uit!
Als je wilt weten wat het was kun je nog naar een vogelarts gaan voor sectie.

Heel veel sterkte gewenst!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19