Parkiet wil de kooi niet uit

Gestart door hermina, november 05, 2012, 18:51:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hermina

 Ik wou mijn parkieten weer loslaten, maar toen ik een sliert gierst in de deuropening hing, toen liet ik ze alleen om even te wennen als ze eruit waren. Maar na een half uur kwam ik kijken, maar toen zag ik ze gewoon op hun zitstok zitten.
Er was nog geen hap uit de gierst genomen, en toen wachte ik nog eens een half uur, en zaten ze nog steeds gewoon op hun zitstokje :-[ Is er nog een andere oplossing?
Of moet ik gewoon veel veel veel meer geduld hebben?

Kleintjes

Laat jij je vogels los zonder dat jij er bij bent? Dat is 't enige dat ik uit je berichtje kan halen.
Ik snap er verder geen hout van.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

karin v h

Ja dat begrijp ik ook. Ze komt kijken of ze al ergens achter liggen.
Je moet echt geduld hebben, ik heb het zo ook gedaan, klein stukje trosgierst in de deur gehangen na 2 uur kwamen ze eruit. Maar blijf erbij.

lovesbudgies

Citaat van: hermina op november 05, 2012, 18:51:24
Of moet ik gewoon veel veel veel meer geduld hebben?

Yep! Het zijn prooidieren dus het duurt even voordat ze ergens vertrouwen in hebben. Je moet geduld hebben en ze alles op hun eigen manier laten doen. Wacht af tot ze zelf de kooi uit gaan, ook al duurt het uren. Blijf er zeker wel bij!

PS. elke nieuwe stap, elk nieuw speeltje, etc, gaat weer uren duren voordat ze er vertrouwen in hebben, bij een vogel die niet tam is. Wen er maar vast aan. ;)

hermina

Oke ??? Ik wacht wel zo lang tot ze eruit gaan :)
Met een muziekje helpt het vast, ze zijn echt dol op muziek :D

Kleintjes

Geduld is erg belangrijk.
Maar nogmaals: Laat je ze zonder toezicht als je ze los laat?
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

hermina

Ja ik ga het met toezicht proberen :D

Kleintjes

Laat NOOIT je parkieten zonder toezicht los. Hoe klein de kans ook is, de kans dat je 'n verongelukte parkiet vindt is gewoon te groot.
Onverantwoord om ze zonder toezicht te laten.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

hermina

#8
Ja maar ik laat ze nu met toezicht los
Maar wat ik wilde weten, was: Of ik nog een andere oplossing kon vinden weet je? :) ???

(tot 5 minuten na 't posten kun je je bericht nog aanpassen.)