nachtelijk klapwieken

Gestart door Sonny01, november 05, 2012, 15:02:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sonny01

Afgelopen nacht was het weer zo ver: mijn grasparkiet Sonny wordt wakker en ik kan dan natuurlijk niet zien wat er precies gebeurt, maar ik hoor 'm dan klapwieken in de kooi. Hij valt dan van z'n stok denk ik, want even later hoor ik het geritsel van de beukensnippers op de bodem van de kooi. Hij heeft dit al een paar keer eerder gedaan. De vorige keren ging ik bij hem kijken en dan zat ie helemaal vastgeklampt aan de tralies. Vanaf die tijd laat ik iedere nacht een klein lampje branden, zodat ie zijn stok weer kan terugvinden. Maar deze keer zat ie keurig op zijn stok. Ik heb geen idee wat er met 'm aan de hand is. Hij is nu vrolijk, heeft gegeten en gedronken en zit lekker te "kletsen", maar de afgelopen nacht gebeurde dit drie keer.

hermina

Dat komt dat parkieten, zwart- wit zien ofzo ;) Maar in iedergeval, kunnen ze helemaal zwart zien als jij nog maar een klein beetje ziet. Ze zien dus niet waar ze heen gaan weet je? ;) Dus dat lampje voor s'nachts is een goed idee! Zo kunnen inbrekers denken: Bij deze moet ik niet zijn, want die zijn thuis! :o Mijn grasparkieten, staan op mijn slaap kamer :D Ik slaap met nacht lamp niet voor mezelf maar dat de parkieten toch zien wat ze doen. Want kijk, stel je bent parkiet, en staat op een zit stokje helemaal in het donker (dus je ziet helemaal zwart) het is echt pikdonker. Dan denk ik dat je er af gaat vallen. Je kan je niet meer concentreren. :D

Kleintjes

Citaat van: hermina op november 05, 2012, 18:25:12
Dat komt dat parkieten, zwart- wit zien ofzo ;) Maar in iedergeval, kunnen ze helemaal zwart zien als jij nog maar een klein beetje ziet. Ze zien dus niet waar ze heen gaan weet je? ;) Dus dat lampje voor s'nachts is een goed idee! Zo kunnen inbrekers denken: Bij deze moet ik niet zijn, want die zijn thuis! :o Mijn grasparkieten, staan op mijn slaap kamer :D Ik slaap met nacht lamp niet voor mezelf maar dat de parkieten toch zien wat ze doen. Want kijk, stel je bent parkiet, en staat op een zit stokje helemaal in het donker (dus je ziet helemaal zwart) het is echt pikdonker. Dan denk ik dat je er af gaat vallen. Je kan je niet meer concentreren. :D

Parkieten zien in kleur, zelfs ultra violet.
Lees je eerst eens in voordat je reacties geeft die de plank echt mis slaan, dat is voor jouzelf ook prettiger.

Nachtlampje kan uitkomst bieden, die gebruik ikzelf ook. 't Lampje gaat pas aan als 't donker is, de sensor bepaalt dat ;)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sonny01

Bedankt Hermina en Kleintjes voor jullie reactie!

Ik heb inderdaad ook zo'n lampje met sensor, werkt prima. Die blijf ik maar gewoon gebruiken. Het is heel goed mogelijk dat Sonny de komende tijd 's nachts gewoon doorslaapt, de laatste keer dat het hiervoor gebeurde is ook alweer een maand of zo geleden. (net of ik het over een kind heb, haha). Nou ja, Sonny is ook wel een beetje mijn kindje... ik wil graag dat het goed met 'm gaat en hij kan nu eenmaal niet zelf aangeven wat er mis is! ;)

lovesbudgies

Parkieten zien inderdaad slecht in het donker en als ze dan schrikken zien ze niet waar ze moeten landen. Met een nachtlampje aan is er meestal niets meer aan de hand. Maar dat was al gezegd, ik wilde nog even toevoegen dat parasieten zoals bloedluizen soms de reden zijn dat parkieten 's nachts onrustig zijn. Dus daar kun je nog even extra op letten.