hard tegen muren aanvliegen.

Gestart door Sylvi, november 04, 2012, 19:04:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sylvi

Hallo, sinds 2 weken heb ik een parkiet. Hij is nu zo'n 9 weken oud.
Hij zit al vanaf de eerste dag op mijn vinger en eet ook gierst uit mijn hand.
Dat is niet het probleem, afgelopen week heb ik hem 2x los gelaten Hij gaat als een straaljager door de kamer, maar beide keren vloog Joop zo keihard tegen de muur dat hij verdwaasd op de grond zat. Beide keren heb ik hem van de grond gehaald en bekeken er waren geen verwondingen.
Beide keren weer terug in de kooi en meneer gaat weer gewoon zijn gang.
Nu durf ik eigenlijk hem niet meer los te laten.
Gaat dit "onhandige vliegen" over?
Hoelang duurt het voordat hij normaal kan vliegen?
Of is hij gewoon nog te jong hiervoor??

Groetjes van Sylvia
Groetjes namens Joop van Sylvia.

*wendy*

Dat onhandige vliegen gaat vanzelf over, zou niet heel lang moeten duren; met een keer of 3, 4 denk ik dat ze het wel door gaan hebben. Hij is er niet te jong voor hoor.

Is de muur waar hij tegenaan vliegt een hele 'kale' muur in 1 kleur? Het kan zijn dat dit lastig te onderscheiden is. Je zou er bijvoorbeeld voordat je m los laat vliegen wat wapperende foldertjes of a4-tjes tegenaan kunnen plakken, zodat hij gewaarschuwd wordt..

Helma

Het onhandige vliegen gaat weer over. Hier is pino, ondanks de gordijnen sluiten in het begin, toch nog tegen de ramen gevlogen. Als het telkens dezelfde plek is waar hij/zij tegen aan vliegt zou je bijvoorbeeld een fotolijstje op kunnen hangen. Als je op de plek geen lijstje wilt, hang dan een stuk krant en maak dit met de tijd steeds kleiner. Het is en blijft schrikken als ze ergens tegen aan vliegen, maar doorgaans komt dit echt wel goed. Succes!!

Sylvi

Dank jullie voor de snelle antwoorden.
Op een muur is een groot schilderij en op de andere muur hangen wat kleinere dingen, daar tussen zou ik wel een krant kunnen plakken.
Ook doe ik de gordijnen dicht.
Ik moet wel zeggen dat ik me naar bent geschrokken, zo'n klein vogeltje en zo hard tegen de muur.

Groetjes Sylvia
Groetjes namens Joop van Sylvia.

Helma

Ja dat kan ik me voorstellen!! Sta je toch elke keer te kijken met angst en beven als ze los vliegen. Maar echt je zult zien dat het wel goed komt...

Sylvi

Dank je wel Helma. ( en Wendy)
Morgen mag Joop weer los en dan maar hopen dat het goed gaat.
Groetjes namens Joop van Sylvia.

hermina

#6
Oef! ;) ik werd zenuw achtig van dit verhaal. Maar het is toch zo, en begrijp dat je hulp wilt. Maar je kan het met kranten proberen, maar er zelf ook zachtjes tegen aan lopen. Zo denkt hij: Oef! Daar moet ik voor oppassen hoor :o En dan leert hij het (misschien) af

(denk niet dat dat echt grappig was.)

ParkietHaarlem


Sylvi

Vandaag ging het met Joop veel beter hij vloog nu gewoon door de kamer zonder tegen de muren op te vliegen.
Hij lande op de keukenkast en bleef daar zo'n 15 minuten zitten, ik ben maar op een stoel gaan staan.
Heb mijn hand naar hem uitgestoken en hij kwam op mijn hand zitten, samen zijn wij rustig naar de kooi gelopen en hij kon genieten van een lekker stukje gierst,
Dus inderdaad ik denk wel dat het goed gaat komen.
Alleen wil meneer niet in bad, iedere dag hang ik het bad eraan.
Hij spring er wel op en loopt over het randje en bukt zich om wat te drinken.
Zou hij niet van water houden????
Groetjes Sylvia
Groetjes namens Joop van Sylvia.

Kleintjes

Fijn te lezen dat 't vliegen al stukken beter gaat :)

Niet elk parkietje houdt van 'n badje. sommige zijn dol op de druppende of zachtjes stromende kraan, weer anderen gaan uit hun dak met de plantenspuit. Kwestie van uitproberen ;) zorg wel altijd voor lauw water en dat hij droog is (of kan zijn) voordat 't avond / bedtijd is. En, er zijn natuurlijk altijd helden die bang zijn voor 'n nat pak ihihihihi ;D
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

parkiet80

Mijn parkiet wou eerst ook niet in het bad.
Ik heb een heel kleine bodem water gedaan zodat hij beter kan staan en wat zaadjes op het water laten drijven.