Iemand met bekend met deze afwijking?

Gestart door Kleintjes, september 28, 2012, 21:37:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Je kent ze vast wel, kippen met pluimpjes aan hun poten.
Hun onderbeen heeft ook veren, net als de rest van hun lijf. Nou, Oli ook; alleen is Oli geen kip maar ons jongste parkietje.

Ik had 'n vermoeden adt er iets niet helemaal klopte en dat is bevestigd geworden. Ik zag Oli wel poetsen, ook de voetjes, maar dat veertje bleef maar zitten. Nu heb ik Oli (tegen beter weten in) toch even vastgepakt om zeker te zijn dat er niks 'engs' aan de hand is. Blijkt Oli veerjtes op 1 pootje te hebben.

Ik heb met Google gezocht, maar kan niets vinden over de afwijking, of dat 't verdere gevolgen kan hebben.

Iemand bekend hiermee?
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Gelukt, foto van Oli's "pluispootje",
Denk dat dat meer helderheid schept dan gewoon de (zo goed mogelijke) omschrijving.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Dat is inderdaad heel apart, onschuldige speling der natuur lijkt me.   ;)


parkietengek12

Nog nooit gezien..
Desondanks ziet het er erg grappig uit.
Misschien een nieuwe variant van de grasparkiet. Sabelpoot-parkiet lol

savannahvk

hmm, foutje van de natuur? lekker laten zitten, zal waarschijnlijk geen kwaad kunnen :) ziet er wel grappig uit, hihi.

Kleintjes

Ik ga er ook niks aan doen, alleen als Oli er last van zou hebben.
Gino (Oli's maatje) vindt 't wel grappig. Als hij zijn eigen voetjes aan 't verzorgen is, plukt hij af en toe de veertjes van Oli mee, die moeten ook schoon volgens hem :)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ParkietHaarlem

Bijzonder! Het lijkt mij ook niets bijzonders. Ik kan er verder ook niets over vinden. Mocht ik nog wat tegenkomen zal ik het posten.

@parkietengek12: Ik hoop niet dat ze ooit sabelpoot-parkieten zullen kweken. Dan glijden we wel heel erg ver af van de oorsprong.

*wendy*

Ik vind het wel heel schattig, dat pluimpje  8)

karin v h

Bij mij heeft Poekie ook ern bevleugelde poot, ik dacht ach "mannen hebben ook behaarden poten dus dat zal wel eens voorkomen". ;D