Tam en niet tam parkietje

Gestart door hermina, oktober 31, 2012, 20:13:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hermina

Nou.. Ik heb een grasparkiet vanaf 12 februari. Nou, eigenlijk 2 grasparkieten. De een gaat op je hand zitten maar wil zijn kooi niet uit, en de ander is pas een paar dagen tam en die was zijn kooi nog niet uitgegaan. Mijn vraag is, wat moet ik met mijn blauwe parkiet dieren-wied doen (De parkiet die wel op je hand wil zitten maar zijn kooi niet uitwil.)

dieren-wied? Even uitleg graag?

*wendy*

Gewoon als je (genoeg!) tijd hebt, de kooi open zetten en geduld hebben. Ze komen wel als ze willen, en anders niet. Dit zal je misschien een tijdje vol moeten houden, maar laat ze er vooral zelf uit komen en zelf weer in gaan. Zorg dat de kamer veilig is (ramen dicht en afgedekt, kaarsjes uit, etc). Je kan ook wat trosgierst (of iets anders wat ze lekker vinden), in de deuropening hangen.

Verder denk ik dat jij je vraag duidelijker moet stellen, want wat je met je parkietje moen doen, lijkt me duidelijk: verzorgen  op de best mogelijke manier;)

hermina

Oh! Wat een goed idee ;D Alleen laat ik ze vrijdag los en laat ik ze vliegen. Wat nou zo jammer is... Ze staan hoog op een kast en nou ja... Mijn moeder zet ze aldijd voor me op de grond. Mijn parkietjes staan op mijn slaap kamer. Maar ik heb op maandag trosgierst houdertjes gekocht, en gisteren, heb ik een nieuwe zak trosgierst gekocht (ons gierst was bijna op) Maar nu weet ik niet hoe je die trogierst houdertjes vast doet. Weet jij het mischien?

*wendy*

Nee, zou ik niet weten. Ik gebruik altijd gewoon houten wasknijpers  8)

Misschien weet een ander het hier.. Of je kan eens googlen bij google afbeeldingen, misschien is er een voorbeeld van te vinden..

Kleintjes

Wat bedoel je nou met "dieren wied"?

De meeste trosgierst klemmen worden tussen de tralies geklemd.

Ik snap verder je berichtje niet helemaal: "Ik laat ze vrijdag los en laat ik ze vliegen. Wat nou zo jammer is.." Wat is er nou zo jammer? Laat je ze 't hele weekend los? 't Spijt me, maar ik kan er geen touwtje aan vast knopen.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

birdy888

ik begreep er van dat dat parkietje dieren-wied heette... maar kan het mis hebben  ;)

Kleintjes

Citaat van: birdy888 op november 01, 2012, 13:54:32
ik begreep er van dat dat parkietje dieren-wied heette... maar kan het mis hebben  ;)

Inmiddels heb ik dat ook ontdekt ;)
Maar zoals al eerder door Wendy aangegeven: TS mag wel wat duidelijker schrijven.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

hermina

#7
Sorry dat ik het zeg... Ik wil mijn parkietje ook wel een grappige naam geven. ??? PS: Ik vind houten wasknijpers ook heel erg goed om te gebruiken :D

zucht :( nee ik laat ze ook niet het hele weekens los ;D Ofzo hoelang ze dat zelf willen. en... Ja. Mijn parkietje heet Dieren-Wied en de andere Lisa :)

Berichtjes samengevoegd. Gr. Sara