Parkietje is dood

Gestart door Amarantje, oktober 30, 2012, 12:07:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amarantje

Hoi allemaal.

Mijn parkietje Bertie is vandaag doodgegaan. Nadat hij ontsnapte uit de kooi is hij gepakt door de kat.
Die rende ermee weg en heeft hem doodgebeten:(
Ik voel me er zo rot over.

Hoe moet ik Bumble (mijn andere parkiet) hiermee om laten gaan?
En hoe snel raden jullie aan een buddy voor hem te zoeken?
Hij is helemaal stil..


Liefs,

Amarantje

Loeky

Bah wat erg zeg en ik snap heel goed dat jij je er rot over voelt.  Ja parkieten en katten is geen goede combinatie en altijd
opletten geblazen, maar dat weet jezelf ook wel.
Koop zo snel mogelijk een nieuw maatje is mijn advies en kijk uit met de kat!

Veel sterkte gewenst!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

savannahvk

Ach wat rot zeg! :( voortaan de kat maar uit de kamer halen voordat je naar je parkieten gaat.... zeer sneu! :(

het is het slimste om meteen weer te zoeken naar een nieuw maatje voor Bumble, dat is het beste. Een ongeluk zit in een klein hoekje, en helaas dit x ook, sterkte ermee! Hopelijk vind je snel een nieuw maatje voor Bumble.

Amarantje

Heey!

Ontzettend bedankt voor de lieve reacties!
Ik heb een klein lief parkietje gevonden. Ze is zo mooi!
Ik zeg 'ze' omdat ik het een vrouwtje vind lijken.
Ze is pas 5 weken oud!

Dit is ze: Zipper
Ze is zo lichtblauw met wit dat ze wel lila lijkt!
Net een engeltje!

Alleen is Bumble nog een beetje chagerijnig tegen haar. Kan ik me ook best voorstellen.
Hij mist Bertie waarschijnlijk nogal.
Ze kan al redelijk vliegen, alleen valt ze nog wel eens van een stokje af.

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs,

Amarantha

Sara

#4
5 weken is eigenlijk minstens een week te jong om al weggehaald te worden bij de ouders...  :( Kan je dit parkietje niet terugbrengen tot het klaar is om de ouders te verlaten? Daarbij vind ik het wel heel cru om op de dag dat een parkietje sterft, er meteen al een ander bij te zetten. Je kan inderdaad best niet te lang wachten met een nieuw vriendje, maar binnen een paar uur je huisdier vervangen, daar stel ik mij toch vragen bij. :-\ Dit moet toch wel enorm verwarrend voor Bumble zijn...
Ik vond het trouwens een beter idee om de keuze te maken tussen katten of grasparkieten, in plaats van een parkietje erbij te nemen, aangezien je zelf gezien hebt dat deze combinatie bij jou te risicovol is... Hopelijk houd je je parkietjes in de toekomst gescheiden van de kat.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

ankkro

Wow, je hebt wel heel snel al een nieuw parkietje gevonden...........ik hoop dat je de goede keuze hebt gemaakt.

Ben zelf al weken op zoek..............naar een Engels mannetje dat net van het blok is.

Veel plezier met je nieuwe parkietje,
Anke ;)

Wouter

Dat vogeltje lijkt me inderdaad redelijk jong.. Zeker als ze eigenlijk nog niet eens kan vliegen..

Amarantje

Hoi allemaal,

Ik hoor van meerdere van jullie dat ze te jong is.
Ik vroeg me het al af,maar volgens jullie is het wel zo.
Raar dat ze dat dan gewoon in een gerenommeerde dierenwinkel verkopen!

Stom van mezelf dat ik zo snel al een nieuwe heb gehaald. Ik ben nogal van de impulsen. Sorry als ik daarmee iemand voor het hoofd stoot hier.
Ik wilde Bumble gewoon niet graag zo ongelukkig zien.

Ik voel me nu best schuldig dat ik zo snel een ander heb gehaald.
De kat is overigens van mijn vriend. Ik had al vogels en in ben bij hem ingetrokken..


Sara

Het is nu niet anders, dat weet je dan voor volgende keer. ;)
In de dierenwinkel een parkietje (of eigenlijk elke diersoort) halen, wordt over het algemeen ook wel afgeraden. Veel dierenwinkels (niet allemaal!) zijn slecht op de hoogte, maken de kopers vanalles wijs of hebben zieke, oude of juist te jonge dieren.
Er zullen wel meer leden zijn op het forum die ook nog een kat thuis hebben, en je bent zeker niet de eerste waarbij de kat of hond een parkietje te pakken krijgt. Het is heel belangrijk om oplettend te zijn, eigenlijk kan je het best je parkietjes huisvesten in een kamer waar de kat niet mag komen.
Ik hoop dat het verder goed gaat met het nieuwe parkietje, misschien wordt ze snel aanvaard door Bumble en vergeet hij Bertie zo al snel.  :)
Nog veel sterkte met het verlies van Bertie trouwens, een ongeluk zit altijd in een klein hoekje.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

hermina

Heb jij even een gelukje, dat je zo snel een nieuwe hebt gevonden ::) Ik stond zo verbaasd te kijken. Zij heeft geuk gehad! ;) Maar ik vind het wel zielig voor je andere grasparkietje. Ze is nu in de hemel, en ze denkt nog aan jou. Mischien heeft hij weleens gedaan wat niet mag, en dat hij daar nu spijt van heeft. Maar... Veel sterkte he?

Helma

Ik vind het eerlijk gezegd jammer dat jij je nu schuldig voelt over het feit dat je in het belang van je vogeltje handelt. Je stelt hier de vraag wat je moet doen, krijgt het advies zo snel mogelijk een nieuw maatje erbij te doen. Dan doe je dat....is het weer niet goed  :-\. Tuurlijk is vijf weken te.jong, maar daar koop je nu niks meer voor. Houd goed in de gaten dat ze goed eet en drinkt. Hang wat trosgierst op de plek waar ze zit. Ik hoop dat de diertjes elkaar goed verdragen en dikke maatjes worden. Je (overleden) parkiet denkt niet met menselijke emoties en zal echt niet vanuit de hemel neerkijken en van allerlei dingen denken. Dat is de emotie die wij als mens ervan maken. Hoop alleen wel dat je poeslief uit de kamer houdt, op het moment dat je je parkietjes verzorgt en/of los laat vliegen. Geniet van je diertjes en koester de leuke herinnering aan je overleden parkiet.