Angst ?

Gestart door jp785, oktober 28, 2005, 18:20:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jp785

ik denk dat mijn parkiet (Suske) bang is in de woonkamer
hij is tam nu maar als ik hem tegenwoordig uit zen hok haal wil hij dit niet echt denk ik
als ik geen trosgierst in mijn hand heb is dit zeer moeilijk
als hij er dan uit is dan vliegt hij na een minuutje ofzo van mijn vinger af doet hij een ronde of twee door de woonkamer (deze is 5 op 9 meter) en dan recht terug in zen hok
wij  (ik, de vrouw en mijn kinderen van 5 en 7) vinden dit eigenlijk jammer
ik moet misschien wel vermelden dat hij een grote week geleden tegen de raam is aangevlogen, moeder de vrouw had vergeten de blinden naar beneden te doen, daar was hij niet goed van half buiten westen en ik erg geschrokken
wat kan ik eventueel doen dat hij niet steeds dadelijk terug zen hok invliegt ?
zou hij angst hebben buiten zijn hok ?

aja wilde nog effe vermelden als ik thuis ben zijn hok steeds open staat

*knip*
foto' s kunnen in het daarvoor bestemde
fotoalbum geplaatst worden
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act...&module=gallery
gr safrena

Parkieten-Freak

#1
Welkom JP op het forum!
De kooi is in principe een veilige plaats voor de parkiet. Het kan dus zijn dat Suske inderdaad wat bang is, en daarom snel weer terug gaat naar zijn vertrouwde plekje.
Je vogeltje zal zeker geschrokken zijn van zijn botsing met de raam, maar ik denk niet dat je hier de oorzaak voor eventuele angst in moet zoeken. Ik denk overigens eerder dat je vogeltje wat onzeker is. Hij moet gewoon nog vertrouwd raken met een aantal zaken.
Wellicht is het een idee om eens wat met de vogel te gaan spelen. (Rollen met een klein balletje op tafel, e.d.).
Zodra je parkiet doorheeft dat er buiten de kooi geen enge dingen gebeuren, en dat spelletjes doen ontzettend leuk is, zal hij vaker uit de kooi komen en langer uit de kooi blijven.
Beloon de vogel met een stukje trosgierst of een stukje appel als hij iets goed doet.
Als de vogel steeds terug wil vliegen naar de kooi, kun je overwegen om de kooi even uit het zicht te zetten. Zorg wel dat Suske een paar fijne "landings- en zitplaatsen" heeft in de huiskamer. ;)


jp785

#2
zover ben ik nu dus
na veertien dagen vrij regelmatig met suske bezig te zijn
gaat hij met plezier bij mijn kids en onszelf zitten
mijn kinderen vinden dit nu natuurlijk reuze
ik had wel gevraagd aan mijn kinderen rustig te zijn in suske zijn buurt
wat ze dus ook deden en denk wel dat dit geholpen heeft in het temmen van suske

alvast dank aan iedereen met de raad die ik gevonden heb op de forum

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Geweldig JP! :)
Zo te zien heeft Suske een echte vriendin gevonden! ;)