1 vleugel

Gestart door godeniz, oktober 22, 2012, 00:31:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

godeniz

Hallo allemaal,

1 van mijn parkietjes is gekortwiekt.
Nu groeien zijn veren terug, maar dan wel aan 1 vleugel. Zijn ene vleugel groeit, maar de ander monenteel niet. Kunnen jullie me helpen. Hoort het zo dat er eerst een groeit of kan er iets anders zijn.

godeniz


Kleintjes

Is eigenlijk vrij normaal dat niet alle veren in een keer gewisseld worden, de vogel moet immers nog kunnen vluchten ;)
Ikzelf heb momenteel Gino in de 'grote rui', die is ook aan 1 vleugel de slagpennen kwijt.

Als de vogel in een keer alle (slag)pennen zou wisselen, zou hij totaal niet meer kunnen vliegen, dus niet kunnen vluchten.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ParkietHaarlem

Ik ga helemaal mee met kleintjes. In het wild moeten gras parkieten altijd kunnen vliegen om bijvoorbeeld te vluchten. Wanneer beide vleugels tegelijkertijd veren zouden verliezen, kan hij/zij niet meer goed vliegen met alle gevolgen van dien.

Wist je trouwens dat dit bij alle vogels gebeurd? Niet op dezelfde manier uiteraard, maar wel met dezelfde insteek.
Neem bijvoorbeeld (knobbel)zwanen. De vrouw komt in de rui wanneer zij op het nest zit om te broeden. Zij is de enige die op het nest zit en blijft. Het mannetje die goed in de veren zit zal haar en het nest beschermen. Wanneer de jongen zijn uitgekomen is het vrouwtje klaar met de rui. Op dit moment zal het mannetje gaan ruien en neemt zij zijn taak over als beschermer van het gezin.