Jonge engelse parkiet gezocht

Gestart door ankkro, oktober 18, 2012, 21:32:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ankkro

Hallo, mijn grasparkietje Spetter is een week of 3 geleden overleden. Het is erg stil in huis, ik mis haar.

Nu ben ik op zoek naar een engelse parkiet die net van het blok af is.

Ik weet dat je dan niet zeker bent van het geslacht maar zou het liefste een mannetje willen.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Anke ;)

Kleintjes

Welke regio? Dat zou enorm helpen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

*wendy*

Zoek dan wel een parkietje van 7 à 8 weken oud. Net van het blok af is nog te jong om bij de ouders weg te gaan. Hij mist dan nog wat opvoeding van de papa. Bovendien is met 7/8 weken oud ook in de meeste gevallen het geslacht met zekerheid te zeggen.

Eerst nog even inlezen middels de website en het forum is aan te raden! Dan lees je ook dat 2 in principe beter is dan 1, omdat het groepsdiertjes zijn.

Het broedseizoen is wel al (zo goed als) voorbij. Dat zal de zoektocht bemoeilijken. Er zijn wel kwekers die het hele jaar door kweken, maar dat zijn er een stuk minder dan in het voorjaar.

ankkro

Dank je wel voor de reacties.

Ik woon in brabant en op zoek naar een mannetje die net zelfstandig is. Ik weet dat je niet met zekerheid kunt zeggen dat het een mannetje is maar volgens de kwekers die ik gesproken heb kunnen zij redelijk goed inschatten wat het is.

Wat ik gelezen heb leert een mannetje makkelijker praten dan een pop.

Groetjes,
Anke

Sonja

Hallo Anke,

Dat een mannetje eerder zou leren praten dan een popje, is onzin hoor. ;)

Ik heb zowel een mannetje als een popje en die praten alletwee.

MAAR: Het is -en daarbij maakt het dus niets uit of het een mannetje of popje is- sowieso nooit zeker dat een parkiet zal leren praten, ze doen het gewoon niet allemaal.
Je moet er -naast veel oefenen- gewoon ook "geluk" mee hebben.

Maar of een parkiet nu wel of niet leert praten, het gaat erom dat je een leuk en gezellig kameraadje hebt, toch? :)
Ik zie het praten meer als een leuke bijkomstigheid, als ze het niet zouden doen dan waren ze me even lief. ;)

Groetjes
Sonja

Esther751

Hoi Anke,

in Oosterhout zit een hele goeie: Peter.
Zijn internetadres is: www.parkieten-oosterhout.nl

Ik heb hier twee parkietjes vandaan en zou nooit meer ergens anders een parkietje vandaan willen.

Succes!

Groetjes, Esther

ankkro

Dankjewel Esther,

ik had hun site inderdaad ook al gelezen maar volgens mij hebben ze geen jonge Engelse parkietjes zitten. Wel grasparkietjes maar ik wil eigenlijk dus graag de grotere soort........de Engelse of ook wel Bastaard genoemd.

Is er misschien iemand anders die wel jonge Engelse parkieten heeft?

Alvast bedankt,
Anke ;)

savannahvk

Volgens mij hebben ze die wel.... als je bij foto's kijkt is er een speciaal kopje met engelse parkieten, en anders mail je toch even naar ze met de vraag of ze er op dit moment hebben :)

Esther751

Ja, ik zou Peter gewoon even mailen of bellen.

Ik heb er ook een Engelse vandaan.

Groetjes, Esther

ankkro

Ik heb gebeld en gemaild................helaas; alleen grasparkieten............geen Engelse.

Iemand anders die nog een adres heeft?

Thanks,
Anke ;)

ankkro

Sinds afgelopen donderdagavond ben ik weer helemaal "happy" ;D ;D met een nieuw parkietje.

Het is een olijfkleurige engelse parkiet die ik in Geldrop bij Bianca van Reek heb gehaald.

Achteraf bleek ik haar nog van een aantal jaren geleden te kennen toen zij de site: "Parkietendroom"  had.  We hadden nu al een maand of 2 kontakt met elkaar, sinds mijn parkietje Spetter overleden was.  :(

Samen met haar gezin heeft ze de site: Petsdream.............leuke, informatieve site!
Uit alles blijkt dat ze hart voor dieren hebben, ik ben dan ook heel blij dat mijn parkietje daar geboren is!

Met het naar huis gaan ook nog veel info meegekregen...........gelukkig ook op papier want op een gegeven moment duizelt het je een beetje.  ;D ;

Op dit moment kan ik al heel voorzichtig m'n hand in de kooi steken zonder dat hij wegfladdert.

In eerste instantie hebben we de parkiet: "Fransje" genoemd (naar een vriend van ons) maar het klinkt nog een beetje raar. Misschien gaan we hem toch nog anders noemen.

Groetjes,
Anke ;)