Heb ik alles in huis?

Gestart door Birdy, oktober 15, 2012, 11:49:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Birdy

Na 2 jaar is het dan zover, ik mag eindelijk een parkietje!

Ik heb alvast alle spulletjes via internet besteld, zijn dit de juiste spullen? Mis ik nog iets of is iets hiervan ongeschikt?

http://www.fretten.nl/index.php?main_page=popup_image&pID=1778
(wat is precies de functie van het spiegeltje?)

Beaphar;
Eikrachtvoer
Grit
Xtra Vital

Wilgenhout trappetje
Corbo korrels
Sepiaschelp

Veder heb ik alles van wilgenhout, zoals zitstokken en een schommeltje. Vraag me af of alles wat ik gekocht heb wel in de kooi past haha! Ik zal een foto maken als ik de spullen binnen heb.

*wendy*

#1
Hoi,

Goed dat jij je eerst inleest. Denk wel dat je beter dit eerst had kunnen vragen, voor het aan te schaffen. De kooi vind ik bijvoorbeeld erg klein. Het spiegeltje kan je er het beste uit laten. Dit zorgt voor gedragsstoornissen omdat ze denken dat er een soortgenootje in zit. Dit soortgenootje reageert echter niet, voert niet, kroelt niet en daardoor zal je parkietje gefrustreerd raken. Parkietjes zijn groepsdiertjes en kunnen daarom het beste met z'n tweeën gehouden worden. Een parkietje alleen zal ik nooit aanraden.

Als je XtraVital hebt, heb je geen eivoer nodig, want dit zit al door het voer. Ik neem aan dat je Cana Grit hebt van Beaphar. Dat is prima. Dat kan je het beste in een apart bakje aanbieden. De sepia schelp is heel zout en daarom niet gezond. Het beste kan je deze even een periode in schoon water leggen, zodat het zout eruit trekt. Dan kan je 'm eventueel wel gebruiken. In het vervolg kan je in plaats van een sepia schelp beter een jodiumblok (roze mineralenblok met Iodine) aanschaffen.

Zorg dat je van de stokken veel verschillende diktes heb. Dit is goed voor de pootjes en helpt met het afslijten van de nageltjes (hiervoor is een pedi perch stok ook heel handig trouwens). Verder mis ik: speelgoed! Er is genoeg te verkrijgen in de dierenwinkel (alles waar spiegeltjes in zit, niet kopen). Het is wel even uitproberen welk speelgoed je vriendje(s) leuk gaan vinden. Je kan zelf ook dingen maken van houten kralen (voor kinderen geschikt) en bijvoorbeeld sisaltouw, wc-rolletjes en dergelijke meer!

Wat ik ook nog mis: biologische appelazijn om dagelijks het drinkwater mee aan te zuren (0,1ml appelazijn op 10ml water). Dit helpt bacterievorming tegen te gaan.

Ik hoop dat jij je nog even goed inleest en dan hopelijk een grotere kooi aanschaft, met 2 parkietjes ;-)