Parkietenvilla kweekverslag.

Gestart door Sanne, oktober 14, 2012, 22:08:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

inge


Sanne

Bedankt voor de reacties! ;D 't zijn inderdaad schatjes geworden ;). 't cinnamon recessief bonte ukkie wat ik nu heb is ook om op te vreten  ;) (figuurlijk dan he  :P). En er liggen hier nog een paar kale ukkies in 't broedblok. Maar ik ga die pas op m'n site zetten als ze wat groter zijn. Van een paar weet ik al wat 't wordt maar dat ga ik niet verklappen  ;D

Parkieten-Freak

#82
Prachtige vogels en ook nu weer hele mooie foto's Sanne!  :)
Ontzettend leuk om te zien dat het zo goed gaat, zelfs als het bij Eva en Floris even tegen zit.  Bobo en Lana zijn hele goede pleegouders!  ;)



Sanne

Wat gaat dat toch snel! Dit pluizige ukkie zit al bijna helemaal in de veren   ;D

Iemand al 'n gokje wat betreft het geslacht?   ;)












*wendy*

Voor nu zou ik zeggen pop... Maar is nog lastig te zeggen. Is de dop echt zo licht of komt dit door de overbelichting?

Het wordt in ieder geval een akelig mooi parkietje ;-)

Wouter

Ja, de flits kan zeker vertekenen. Ik durf er haast geen uitspraak over te doen, maar ik neig toch ook licht naar een pop.

Mooie foto's, Sanne!

Sanne

Hier alvast 'n preview van de jonkies die nog heel klein zijn (3, 9, 10, 11 en 11 dagen oud. De kleinste ligt eronder  :P)


Parkieten-Freak

#87
Jeetje,wat een prachtige foto's toch weer Sanne! Zo aandoenlijk al dat kleine grut.... Mooi hoor!
:)


Loeky

Wauw, wauw, wauw Sanne wat een gave foto's en wat een
droppies die kleine parkietjes. Echt lief ;)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Sanne

Tja wat moet je in 't weekend anders doen dan parkietjes fotograferen... ik zou 't niet weten :P dus hier nog maar wat foto's  ;D











Nog een weekje ofzo en de parkietjes van Elmo en Elphie (en Lilo en Sky) zijn ook fotogeniek en dan komt er wat meer afwisseling ;)

Parkieten-Freak

Mooi Sanne! Heb je enig idee wat de kleurslag is?  :)



Sanne

Citaat van: Parkieten-Freak op maart 10, 2013, 17:08:19
Mooi Sanne! Heb je enig idee wat de kleurslag is?  :)

Jazeker heb ik dat. Dit kleintje is witmasker hemelsblauw (of kobaltblauw) cinnamon recessief bont.
Ik vind de blauwtint altijd lastig in te schatten.

Ze is gekweekt uit twee witmasker recessief bonte blauwe ouders. De moeder is violet cinnamon qua kleur en de vader is hemelsblauw qua tint.

Sanne

Met het nestje van Eva en Floris gaat het tot nu toe heel goed. Er zijn 2 eitjes uitgekomen en de jonkies worden goed gevoerd. Nu maar hopen dat Eva niet alsnog gekke dingen gaat doen.

Zie hier de kleintjes:





In het nestje van Elphie en Elmo liggen 2 kleintjes van hunzelf en 3 kleintjes van Lilo en Sky (twee recessief bonte engelse grasparkieten).

Volgens mij zijn deze van Elmo en Elphie:




[size=85]is hetzelfde jonkie als op de foto hierboven[/size]


Volgens mij is dit een grijsvleugel jonkie. Maar dat weet ik niet helemaal zeker ;)


En dit zijn de bonte jonkies:







En hier gemixt :-D :





Loeky

Wederom prachtig Sanne! :) Je zou die foto's moeten bundelen en uitgeven als boek!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Parkieten-Freak

Inderdaad Loeky, de foto's zijn bijzonder mooi. Haarscherp en heel fraai qua compositie.  :)
Kunnen een hoop mensen (waaronder ikzelf) nog wat van leren.  ;)


Sanne

Citaat van: Parkieten-Freak op maart 14, 2013, 21:43:17
Inderdaad Loeky, de foto's zijn bijzonder mooi. Haarscherp en heel fraai qua compositie.  :)
Kunnen een hoop mensen (waaronder ikzelf) nog wat van leren.  ;)

Haha gewoon heeeeeel veel oefenen Anneke en kritisch zijn op je eigen foto's. Altijd scherpstellen op 't oogje (tenzij de foto recht van de voorkant is dan kan de neusdop ook). Maar wat je heel veel ziet op internet is foto's waarbij de oogjes onscherp zijn en dat vind ik niet mooi. Je moet er wel voor zorgen dat de achtergrond onscherp is zodat de vogel mooi naar voren komt.
Uit een serie van 100 foto's haal ik er misschien 5 - 10 die ik mooi genoeg vind om te bewaren.

Parkieten-Freak

Kijk, dat zijn nog eens tips waar we iets mee kunnen!  :)


Sanne

Hier weer 'n paar foto'tjes  ;D

Dit zijn gewone grasparkietjes van Elmo en Elphie:






En dit zijn engelse grasparkietjes (recessief bont jaja!  ;D):






grasparkietjes

 :D :D :D I'm in love <3 <3 <3 hoe prachtig kunnen ze zijn...