Parkietenvilla kweekverslag.

Gestart door Sanne, oktober 14, 2012, 22:08:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

grasparkietjes

Je heb weer een glimlach op mijn gezicht getoverd, dankjewel!

Sanne

#41
Het is al weer even geleden dat ik foto's heb gemaakt, maar vandaag heb ik weer 'n paar plaatjes geschoten. De jonkies zijn al behoorlijk groot. Ze zijn totaal niet bang voor mijn handen, maar dat komt natuurlijk omdat ik ze veel knuffel  ;D
Fenne heeft al weer 4 eitjes gelegd, dus over 1,5 week ongeveer kan er weer 'n ukkie komen.









Het tweede jonkie is wel iets makkelijker te fotograferen dan de albino. De albino is trouwens niet spierwit maar een beetje melkwit  ;)

inge


birdy888


Parkieten-Freak

Prachtig!  ;D Het blauwe manneke lijkt sprekend op onze Crook!  ;)


Sara

Ze zijn vreselijk mooi! Ik ben verliefd...  :)
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Sanne

#46
Fenne had ondertussen al weer nieuwe eitjes gelegd, maar helaas zijn die allemaal stuk gegaan. 't 7e eitje heeft het het langst volgehouden. Hierin zat dan ook een half volgroeid jonkie. Maar helaas was de eierschaal van dit eitje ook te dun om heel te blijven. Ik heb nu een speciale mix van vitaminen en mineralen gekocht voor Fenne. Dit krijgt ze nu, en er is speciaal poeder onderweg (met de post.... hmm dit klinkt wel raar... calciumpoeder dus  ;) ) om de kalk aan te vullen (uiteraard geef ik dit niet tegelijkertijd met de vitaminen+kalk poeder). Zodra de extra kalk binnen is ga ik dit aan Fenne geven.

En dan nu het goede nieuws... Een ander koppeltje wat ik nu een jaar heb heeft eindelijk eitjes gelegd, en ik verwacht woensdag of donderdag het eerste jonkie van hun. Lana ('t popje) heeft 5 eitjes gelegd. Eitje 2 t/m 5 zijn bevrucht. Bijna papa Bobo is zeer braaf en zit netjes in de kooi te wachten totdat Lana af en toe uit 't blok komt  :)

Sanne

Bobo en Lana zijn papa en mama geworden. Het eerste ukkie is vandaag geboren. Ik kan niet goed zien of 't kleintje al eten heeft gehad van Lana. Even afwachten dus of Lana de kleine gaat voeren. Het is namelijk Lana haar eerste nestje hier en ik denk dat ze nog niet eerder heeft gebroed.


*wendy*

Ahh, wat is Lana een mooitje! En wat lief, dat ukkie! Er lijkt wel wat in het kropje te zitten, maar je kan het inderdaad nog moeilijk zien..

Sanne


Parkieten-Freak

Aaahhh..... wat ontzettend leuk is dit! Het gaat goed Sanne!  ;D



savannahvk


Parkieten-Freak

En Sanne, hoe gaat het met de kleintje(s) van Bobo en Lana? :)


Sanne

Hihi ik wou net een update gaan schrijven. Lana laat de jonkies niet zo makkelijk fotograferen... ze wil er namelijk niet vanaf gaan. Als ik het blok van de kooi haal en open doe blijft ze gewoon vrolijk zitten. Ik als ik haar subtiel eruit probeer te krijgen door zachtjes tegen haar staart te duwen blijft ze ook gewoon zitten. En ze is toch echt niet tam ;-) 't beestje heeft dus wel veel over om haar jonkies te beschermen  :)

Er zijn ondertussen 3 jonkies. Het 4e eitje was wel bevrucht, maar is niet uitgekomen. Dus het blijft bij 3 jonkies voor dit nestje.


grasparkietjes

 ;D Wauw zeg, prachtig! Ik heb er geen woorden voor...

karin v h

Prachtig om te zien en wat heeft de moeder (denk ik.) een prachtig uitgesproken blauw paarse diepe kleur!

Parkieten-Freak

Prachtige foto's weer Sanne! Weet je trouwens dat Lana dezelfde kleur heeft als Twiggy, het zusje van Croky?  :)


ParkietHaarlem

Wat heb je toch een prachtige parkietjes Sanne! :)
Je kweekt nog steeds niet voor de verkoop hè? ;)

Sanne

Citaat van: Parkieten-Freak op december 18, 2012, 23:41:05
Prachtige foto's weer Sanne! Weet je trouwens dat Lana dezelfde kleur heeft als Twiggy, het zusje van Croky?  :)

Klopt, Twiggy is ook violet en opaline, maar Twiggy is ook nog gezoomd en dat is echt een hele mooie combinatie ;)... nu nog even wachten tot deze ukkies veertjes krijgen en dan kan ik weer helemaal los gaan met de camera  :P

Citaat van: ParkietHaarlem op december 19, 2012, 11:30:21
Wat heb je toch een prachtige parkietjes Sanne! :)
Je kweekt nog steeds niet voor de verkoop hè? ;)

Haha ik kan helaas niet alles houden wat hier geboren wordt, dus ik ga wel wat verkopen. Mogelijk gaan er van dit nestje 1 of 2 weg. Beetje afhankelijk van welke kleurtjes eruit komen en hoe ik die hier kan matchen ;).

Fenne heeft trouwens 2 nieuwe eitjes liggen, en ik heb nog een ander heel mooi koppel waar sinds vandaag 'n eitje ligt. (violet bont mannetje met van die witte randen langs de vleugels met een cinnamon pop (volgens mij ook violet maar dat is door de cinnamon lastiger te zien)). Dus als alles goed gaat komen er nog flink wat jonkies aan en zal ik toch echt wat moeten verkopen  ;)


Kleintjes

Wordt nog 'n heuse baby-boom daar Sanne. Wauw :D Erg benieuwd naar de kleuren.
Kerst'kindjes' ;)

*wacht vol spanning of Cookie en Kruumel eindelijk slim worden*
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses