Parkietenvilla kweekverslag.

Gestart door Sanne, oktober 14, 2012, 22:08:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Loeky

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Sara

Ik krijg keer op keer weer een lach op m'n gezicht van de foto's. Zo'n schatjes en prachtige plaatjes!! :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

In één woord: schitterend!
Ben ook heel benieuwd naar de jonkies van Mister.....


Sanne

De jonkies van Mister zijn nog niet zo mooi. Ik kan al wel zien dat de eerste drie cinnamon gezoomd zijn. Ik had ook opaline verwacht bij de jonkies die cinnamon zijn omdat Mister cinnamon opaline gezoomd is. Maar misschien is Angel ook cinnamon (zij is Albino dus dat kan ik niet zien) en zijn dit cinnamon mannetjes. Hier alvast een foto van de oudste:



De onderstaande is van Quint en Neva. Die heeft al een heel cool kuifje / punthoofd. Dat hebben Quint en Neva ook allebei. Wel leuk om te zien dat die uk nu al op de ouders lijkt :-D


Parkieten-Freak

Wat een schatjes! Die onderste kijkt nou al zo lief!
Ik ben heel benieuwd hoe ze er over een paar weken uitzien!  :D


Sanne

Zojuist even wat foto'tjes van de Mini-Misters gemaakt. Damn wat zijn deze vogeltjes mooi!!!

En ze lijken ook zoveel op Mister  ;D









Tijdens het schoonmaken van het broedblok:

Kleintjes

Wat 'n snoepjes weer!!  :-*
Zou ze bijna willen komen bietsen ;)

Leuk om de kleurslag al iets te kunnen zien :D
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Loeky

Wat een schatjes :) zo lekker bij elkaar in het schaaltje.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Sonja

Oh wat lief en mooi zijn ze weer..... :-*

Iris7

Wat een mooie mini-parkietjes!
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Sanne

Tja, wat moet ik hier over zeggen ....  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D





Dit zijn papa Mister en mama Angel (beetje vies van 't voeren):


Kleintjes

Wat 'n knapperds!!
Mooi om te zien dat pa en ma echt goed voor 't kleine grut zorgen (en dan mag je best 'n vieze baard hebben ;) ).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

foxie13


Sanne

Bedankt voor de reacties!   ;)
Vandaag natuurlijk weer nieuwe foto's gemaakt. Waarschijnlijk gaan we de oudste houden voor in de huiskamer. Onze tamme parkiet Navi heeft nu een vriendinnetje (Evy, waarmee hij ook mag proberen een nestje te maken), maar het zijn niet de beste vriendjes. Evy is een beetje kattig naar Navi toe (ze zitten nu ongeveer een jaar bij elkaar). Het is de bedoeling dat we deze engelse parkiet tam maken en van 't voorjaar eens kijken of het tussen Navi en de engelse parkiet beter klikt (Navi is zelf ook een rustige vogel vandaar dat we er een engelse bij willen proberen).

Hier de foto's van de oudste uit 't nest:









Wat denken jullie van de neusdop van de oudste? Ik zie wat licht rond de gaatjes dus ik denk 'n popje (hoop ook dat het een popje is). Ik had eigenlijk verwacht dat er normale en cinnamon jonkies zouden zijn (Mister is cinnamon). Maar van Angel kan ik dus niet zien of ze cinnamon of opaline is.

En hieronder de nr 2 uit 't nestje van Mister en Angel. Zij is opaline wat ik opzich wel mooi vindt, maar het eerste jonkie vind ik een mooiere blauwtint hebben en die lijkt ook meer op Mister. Vind het wel leuk om er wat van Mister in terug te zien.


Binnenkort komen de kleinste twee op de foto. De allerkleinste wordt trouwens grijs (gezoomd) van kleur (ik dacht ook met cinnamon). De derde uit het nest lijkt heel veel op de tweede, maar een iets andere blauwe tint.

Sonja


LindaMouw

Wat zijn ze mooi, het is zo bijzonder om dit allemaal te zien. :)

Sanne

Het is al weer even geleden dat ik foto's heb geplaatst. Ik heb het erg druk met het verzorgen van de vogels en knuffelen van de jongen, maar tussendoor maak ik nog wel wat foto's. Even een klein overzichtje:

Bubbles & Vicky
   




Fryske & Fenne
     




Max & Bella
     












Puk & Yana
     




Ravi & Zara
   



Ondertussen heb ik me ook aangesloten bij de Volierevriend in Zwolle en heb ik m'n eigen kweeknummer: 5TJJ



Mini-Mister hebben we tam gemaakt. Ze zit nu in de huiskamer en ze heet: Isa   ;D

Loeky

Ze zijn weer erg mooi Sanne, zowel de foto's als de parkieten :) Wat leuk dat je nu je eigen kweeknummer hebt!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Iris7

Ze zijn echt prachtig! Hoe krijg je ze zo goed op de foto?
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Sanne

Citaat van: Iris7 op maart 14, 2014, 17:09:20
Ze zijn echt prachtig! Hoe krijg je ze zo goed op de foto?

Haha heeel veel oefenen ;-) (en natuurlijk een goede camera gebruiken)