Laatste Nieuws Over Luna !

Gestart door patric a, december 08, 2005, 10:55:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

patric a

Hallo freaks,



Zoals de dierenarts ons al aanraadde, hebben wij Luna apart in een warme en rustige kamer geplaatst
Hij staat daar inmiddels 24 uur.

Gelukkig eet Luna wel van zijn trosgierst.

Wel slaapt hij nog erg veel. Met zijn kopje gedraaid en soms op 2 maar ook op een poot. Ook staan zit hij nog enigszins bol

Op de parkietensite heb ik geen ziekte kunnen vinden die op Luna van toepassing is, dus ik vermoed dat ons vogeltje helemaal van slag is door de veranderde leefomgeving. Immers, in de dierenwinkel was alles oké.


Hoeveel dagen denken jullie dat er nodig zijn voordat Luna weer enigszins hersteld moet zijn???


Groetjes, Patric


Rocky@Kuifie

Hallo, hier ben ik nog n keer.
Een gewone niet zo'n zware ziekte duurt meestal 1.5-2 weken m goed te kunnen herstellen. laat je vogel vooral zo veel mogelijk met rust hou het warm en een beetje donker in de kamer. zorg er ook vooral voor dat je parkietje voldoende krachtvoer eet als dit lukt.
En voldoende water heeft natuurlijk!!! ;)
Mvg. Mike Rocky&Kuifie

patric a

Dat is nu juist het probleem. Ik kan ziekte vinden die van toepassing is. Ik vermoed strees en nu slaapt hij veel en eet alleen trosgierts die bij de stok is geplaatst.
De vogel gaat niet naar beneden om voer te eten. Wel zit hij inmiddels een klein beetje meer rechtop, eet trosgierst en zit op een poot.

Hoe lang zou jij denken voordat de vogel zich beter voelt????


Groetjes

Sonja

Hoi Patric,

Je hebt je parkietje nog maar net. Zoals je weet,  heeft Luna de tijd nodig om te wennen aan al het nieuwe om hem heen en dat kost tijd.
Verzeker je ervan dat hij wel oud genoeg is om zelfstandig te eten!
Als hij dat (nog) niet kan, zal hij daardoor snel verzwakken.

Ben je naar de dierenarts toe geweest, of heb je alleen telefonisch advies gekregen?

Als je het echt niet vertrouwt, en je ziet dat het vogeltje eerder achteruit, dan vooruit gaat, lijkt het me het beste om een bezoekje te brengen aan de dierenarts.

Bij deze link kun je zien, hoe een ziek parkietje erbij zit:
http://members.home.nl/isd/ziekten.html

Groetjes, Sonja.

patric a

Luna zit een klein beetje beter (beetje minder in een bolletje) en hij eet trosgierst

Ik heb in de winkel gezien dat hij gewoon kan eten hoor!!!

Ik krijg de indruk dat het niet slechter met Luna gaat. Hij slaapt veel maar vlucht wel weg als je met de hand in de kooi zit om te voederen. Ook verzorgt Luna  de veren nog goed.

De foto heb ik bekeken maar Luna ziet er beter uit dan die vogel

Omdat het niet slechter gaat met de vogel heb ik met de dierenwinkel afgesproken om op maandag opnieuw contact te hebben.  Ze gaan dan de vogel verder verzorgen als het maandag nog steeds zo is. Immers als ik nu Luna ga vervoeten levert dat ook weer stress op.

Onder het motto het gaat niet beter maar ook niet slechter, zal ik nog maar even wachten

Misschien treedt de komenden dagen verbetering op.


Groetjes