Vogelklas Karel Schot

Gestart door grasparkietjes, oktober 12, 2012, 15:24:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

grasparkietjes

O ja, ik wil bij deze iedereen graag op de hoogte stellen van het volgende;

De Stichting Vogelklas Karel Schot verzorgt zieke, gewonde en jonge vogels, die in de stad of in de omgeving van Rotterdam gevonden worden. Maar ook worden er egels en vleermuizen opgevangen. Ze hebben een speciale asielhoudersvergunning van het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij en heeft een officiële erkenning van de Vogelbescherming Nederland. Jaarlijks worden er ongeveer 7000 dieren opgevangen. Ze verzorgen voornamelijk in het wild voorkomende vogelsoorten, variërend van algemeen voorkomende soorten zoals de huismus tot zeer zeldzame vogels zoals de visarend.

Er zijn allerlei redenen waarom de vogels bij hun gebracht worden, maar een aantal oorzaken hebben vooral te maken met de tijd van het jaar. In het voorjaar en de zomer zijn het vooral jonge vogels die hun hulp nodig hebben en in het winterseizoen hebben ze vooral te maken met ondervoede of met olie besmeurde vogels.

Hou het in je achterhoofd zou ik zeggen, wie weet is dit ook een optie voor ieder die een vogeltje wil genezen... (Natuurlijk kan een parkietje niet in het wild gelaten worden. Daar zouden ze wel een uitzondering voor willen maken.) http://www.vogelklas.nl/contact/adres-gegevens.html

Topic gesplitst van dit topic en verplaatst. Gr Wouter

Petr@

Daar wil ik toch even op reageren.
Karel Schot zit precies bij mij om de hoek. Ze doen heel goed werk helemaal mee eens. Er staat daar elke dag wel een dierenambulance voor de deur.
In 2010 toen mijn parkiet (Mitzi) heel erg ziek was geworden was ik te einde raad en heb ik bij hun aan de deur geklopt om te  vragen of hun een goede vogelarts in huis hadden. Nee dus, ze verwezen mij door naar een gewone dierenarts. De bedoeling was goed maar dacht dus dat zij met een vogelarts werkte en dat is niet zo. En ze laten je echt niet zo gauw binnen met je vogeltje.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

grasparkietjes

Zo, dat is dan niet erg netjes geweest, want voor zover ik weet werken daar heel veel vrijwilligers die verplicht zijn om alle zieke vogels aan te nemen c.q. op te vangen. Een kleine moeite lijkt mij en daarvoor wordt er namelijk gedoneerd.

Op de site staat:

Dierenarts: Wat betreft de kennis die nodig is voor het behandelen van de dieren wordt waar nodig gebruik gemaakt van de diensten van dierenartsen. Verder is in de ruim vijftig jaar dat de Vogelklas nu haar werk verricht ook heel veel praktijkervaring opgedaan, die steeds weer op de nieuwe medewerkers wordt overgedragen.

Volièrevogels: Niet alleen wilde vogels komen in de Vogelklas terecht, ook volièrevogels zoals parkieten, papagaaien of kanaries worden bij het vogelasiel afgeleverd. Ze zijn ontsnapt, gedumpt of door de politie in beslaggenomen. Ontsnapte vogels worden gemeld en geregistreerd bij Amivedi. Wordt de eigenaar gevonden, dan kan deze de vogel bij de Vogelklas ophalen. Wel tegen een vergoeding van door de Vogelklas gemaakte kosten voor de verzorging.

Dan zouden ze toch alles veel duidelijker (open en eerlijk) moeten vermelden...