Help wat moet ik doen?

Gestart door -eric-, oktober 11, 2012, 21:19:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

-eric-

Help, mijn albino parkiet heb ik aangetroffen een tijd terug met een bloedvlekje in haar nekje. Ik heb der apart gezet want ze zat nog bij een ander vrouwtje. Ze heeft nu nog steeds last van der nekje. Het jeukt haar verschrikkelijk waardoor ze zich gaat lopen krabben met der snaveltje of tegen de stokjes/tralies. Wat is er toch met haar?

Loeky

Hoi Eric,

Wat vervelend zeg. Het enige wat je kunt doen is naar de vogelarts gaan.
Sterkte,

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

-eric-

Hallo, Ik ben met mijn luna naar de dierenwinkel geweest waar ze vandaan komt. Die heeft gekeken en een soort mijt of parasiet ontdekt. Die heeft een middeltje in haar nek gedaan wat je kan kopen waardoor het zal verdwijnen. Ze heeft nu wel de nekveertjes als een egeltje. Ik heb der lekker een flinke stengel trosgierst gegeven.

*wendy*

Goed dat je terug bent gegaan. Ik hoop voor je dat dit het is, dierenwinkel medewerkers zijn immers geen vogelarts ;-) Zij zullen je waarschijnlijk niet verteld hebben, dat je die druppeltjes over 4 weken even moet herhalen. Even in de agenda schrijven dus, en even zo'n pipetje halen in de dierenwinkel.

Voor over 4 weekjes: parkietje even uitvangen, goed de nekveertjes opzij houden (ter hoogte van waar de schouders beginnen), en dan zoveel mogelijk het pipetje in 1 keer leegknijpen op de huid. Succes!

-eric-

Hallo, de medewerker heeft het me uitgelegd en ik heb nog een pipetje. Ik heb natuurlijk zelf goed gelezen. Komt allemaal goed met luna de parkiet. Ze zag er gisteren heel zielig uit na dat we terug waren maar nu gaat het al beter met haar gelukkig

-eric-

Vervolg: ik heb het tweede pipetje van de week gegeven in haar nek. Ik kom nu net thuis van een weekendje weg dan past mijn moeder altijd op. Nu blijkt dat ze bloed in haar nekje heeft van het dabben met haar pootje. Hoe komt ze van die rot parasiet af?


Charox

Ik zou toch de (dieren)vogelarts even bellen om te vragen om advies, als er immers geen verbetering is. Misschien is het een irriterende bijwerking wat het jeuk en krabben natuurlijk niet ten goede komt...

-eric-

Ik heb een foto genomen hoe het er nu uitziet. Het was wat kaal omdat het een van de bijwerkingen zijn maar dit is toch hopelijk geen bijwerking

Charox

Ik zou naar een (dieren)vogelarts gaan. Denk niet dat een dierenwinkel je verder kan helpen. Je kan in ieder geval even bellen en om advies vragen  :)

Kleintjes

Minstens even bellen met de DA / VA, liefst aan gaan.
Via de email kun je ook contact opnemen met Dr Hedwig van der Horst.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Charox

Heb je het medicijn anti-parasiet 10 gebruikt(Beaphar)? Daar staat namelijk op dat als je één pipetje hebt gebruikt je de volgende over 4 weken kan doen. Aangezien je zei dat je een tweede hebt gebruikt in dezelfde week kan dat misschien irritatie hebben opgeleverd.

Hoe is het nu met Luna?

Sara

#11
@Charox: er staat nergens dat hij het pipetjes in dezelfde week gegeven heeft... 'Van de week" is tussentaal voor "deze week".

@Eric: al naar een vogelarts geweest? Zelf dokteren is echt geen aanrader, zoals je nu hebt kunnen ondervinden.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Charox

@ Sara Dat was dan een leesfout van mij, Excuses Eric :)