koppel engelse texas clear body

Gestart door doezel2012, oktober 10, 2012, 19:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

doezel2012

Hallo,

ik heb 2maanden geleden een koppel texas clear body in een kweekkooi zitten.
het mannetje heeft haar ook getreden, zij heeft het blok in orde gemaakt, de man voerde haar.
maar heb geen eieren van haar gekregen.

ik heb haar nu terug in de voliere zitten.
waar ze lekker kan vliegen.
ze is nog steeds in broedstemming.
en vandaag heeft ze haar mannetje weer gevonden, ze begon hem op t hoofdje te bijten en de man voerde haar weer.

wat kan ik nu het beste doen?



savannahvk

Hoelang zaten ze in een kweekkooi? Het duurt wel eventjes he, ze kunnen er niet na een dagje al liggen ;) geef ze de tijd, als mensen een kind willen duurt het ook eventjes voordat ze zwanger is!

Gewoon lekker bij elkaar laten met een nestblok en dan kan er op den duur misschien wat gebeuren, het kan niet op commando gebeuren he ;)

Weet wel dat jonkies een hele verantwoordelijkheid met zich meedragen en dit volgens mij je eerste keer is dat je het probeerd? Lees je echt heel goed in! Want als er bevruchte eitjes komen uiteindelijk zijn het wel leventjes waar je voor moet zorgen en zorgen dat ze gezond zijn... er kan veel fout gaan!

doezel2012

Hallo,

ze zaten dik 2 maanden samen.
tuurljik geef ik ze ook de tijd en zeker weten kan het niet op commando.
maar vanwege het mannetje haar 2x heeft getreden baarde mij dit wel zorgen.

ze zitten nu samen in de voliere buiten.
en ben nu alle vogels aan het voorbereiden op de kweek 4 weken lang.

daarna doe ik ze pas in de kweek.
als ze broedrijp zijn tenminste.

de rest die moet wachten tot het voorjaar.

over de rest heb ik ook nagedacht als we kleintjes erbij krijgen
we hebben namelijk 4 uitvlieg kooien.
1 grote voliere van 4 meter.

en een aantal vogels worden gehouden maar er worden er ook verkocht.

groetjes laura

Kleintjes

Heb ik 't goed? Ga je nu nog buiten kweken?
Of haal je de koppels naar binnen en na de kweek weer meteen buiten?

Wacht toch gewoon tot 't voorjaar, dat is veel gezonder en verstandiger. Hun biologische klokjes werken anders dan bij binnen vogels; binnen vogels hebben 'n heel ander ritme.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

doezel2012

hoi,

ik kweek binnen en de voliere staat buiten.
ik wil het hele jaar door kweken.


Kleintjes

Maak dan 'n keuze: Houd binnen koppels (en die blijven binnen tot 't voorjaar), of kweek buiten, of houd koppels binnen EN buiten.
Binnen halen, kweken en weer buiten zetten in 't najaar is geen optie.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

doezel2012

hoi,

ik ben nu de vogels aan het voorbereiden op de kweek.
dan komen ze in de kweekkooien zodra jongen zijn uitgevlogen en zelfstandig zijn komen ze in een uitvlieg kooi (heb er 3) en dan komen ze weer buiten rond april... als het weer wat aangenamer is.
daar is ook al over nagedacht.
ik ga niet de vogels binnen halen en zodra de jongen uit zijn gevlogen ze naar buiten doen, daar kunnen ze dan helemaal niet tegen.

buiten kweken is voor ons geen optie.

Wouter

April is veel te vroeg, denk eerder aan half/eind juni! De binnentemperatuur moet gelijk zijn aan de buitentemperatuur. In april is het 's nachts nog veel te koud.

Kleintjes

Citaat van: doezel2012 op oktober 12, 2012, 10:24:53
buiten kweken is voor ons geen optie.

Mag ik nieuwsgierig zijn en vragen waarom 't geen optie is?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

doezel2012

ja. laat ik het anders zeggen zodra de buiten temperatuur gelijk is met binnen dan zullen ze pas overgeplaats worden dat zal rond mei zijn schat ik.

ja tuurlijk mag je dat vragen:

ten eerste wil ik niet kolonie's kweken maar via broedkooien.
wij hebben buiten dan een grote voliere staan van 4 meter.
en binnen in een onverwarmde kamer hebben we een kweekruimte gemaakt.
de rest dat wij dat binnen hebben is omdat we een open voliere hebben gebouwd en geen tuinhuisje.

daarom moeten we ook goed kijken wanneer we ze terug buiten plaatsen.
want dat kun je niet in de winter maanden doen omdat het dan te koud voor ze is.