Tropisch vogelzaad

Gestart door ParkietHaarlem, oktober 09, 2012, 18:52:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ParkietHaarlem

Afgelopen week heb ik per ongeluk tropisch vogelzaad gekocht in plaats van parkieten zaad. Dit tropisch vogelzaad is volgens de aanwijzingen op de verpakking bedoeld voor; zebra vinken, sijsjes etc. Aanvankelijk dacht ik dat dit geen kwaad kon, maar ik zie dat beide producten overal gescheiden worden verkocht. Is dit een verkooptruc of maakt het echt verschil? Wat denken jullie? Is het goed (voedzaam) voor mijn parkieten?

ps. Ik kon niets vinden via de zoekfunctie

*wendy*

Dit is niet voldoende voor je grasjes. Je kan het wel gebruiken als aanvulling op je standaard zaad, dus door elkaar mengen. Ik zou dan bijvoorbeeld 1kg parkietenzaad en 250gr tropisch doen.

savannahvk

Tropisch zaad is echt bedoeld voor rijstvogels, amadines, en dergelijke. Voor parkieten is deze voeding niet genoeg. Er moet ook echt parkietenvoer aanwezig zijn.

Je kan natuurlijk wel een apart bakje neer zetten met tropisch voer gemengd met ei-voer en universeel voer. En dan natuurlijk ook een bakje met parkietenvoer!

karin v h

Ik zou het mengen met kleine beetjes door het zaad wat je ze normaal zou geven, misschien gaan ze wel mooi zingen. ;)
Ik zou het langzaam opmaken. Trouwens de musjes en koolmeesjes buiten vinden het ook heerlijk voorals ze het niet eten.

ParkietHaarlem

Okay duidelijk. Dankjewel!