Pellets kopen

Gestart door karin v h, oktober 03, 2012, 19:37:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Lisanne, ik snap jouw verhaal niet helemaal.
Ik wil dolgraag de Zupreem opmaken maar nu lees ik trosgiest koken, wat heeft trosgierst met de pellets te maken?
Ik snap jou verhaal van de Zupreem malen en tot een papje maken maar dan snap ik het niet meer.
Wil je het mij nog een keertje uitleggen?

lovesbudgies

Ja tuurlijk, heb trouwens net in een deuk gelegen om jou reactie van die "behaarde poten van mannen" bij het topic van Kleintjes over haar parkiet met het veertje aan z'n pootje.  ;D

Het papje is een overzettruucje dat ik van Hedwig van der Horst heb gekregen. Helpt bij het overzetten van zaadjes naar pellets, van pellets naar pellets van een ander merk, of om handopfokparkieten aan het 'gewone voer' te krijgen. Trosgierst eten parkieten namelijk graag, ook als het een papje is. Als je dat 2x per dag geeft en daar langzaamaan steeds meer Zupreempoeder doorheen mengt heb je je vogel zo over op Zupreem!
Was dus even een tipje dat je kunt proberen als je ze toch over op Zupreem wilt hebben.

Sorry, ik type soms wat onsamenhangend.  ::)

karin v h

Okee, ik heb ooit mijn parkietjes overgezet op pellets door te prakken en daar gewone zaadjes doorheen te doen.
Gevolg - behang etc. zaten onder de pap.
Dus nu zou ik weer hetzelfde kunnen doen.
2 soorten pellets malen en daar wat zaad doorheen doen en dan langzamerhand de Zupreem de overhand geven.

Ga ik toch eens proberen in de snoepbakjes.

Ja was wel aardig hè van de behaardemannenpoten. ;D