Pellets kopen

Gestart door karin v h, oktober 03, 2012, 19:37:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Weet iemand nog een adres waar ik voor een redelijke prijs harrison pellets kan kopen.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kan het niet meer vinden, ik dacht dat er nog iets goedkoper was dan hooijmeijer (of hoe heet hij)?

Sonja

Hoi Karin,

Of het een redelijke prijs is weet ik niet, want ik geef zelf geen pellets.
Maar misschien heb je toch iets aan deze link:

http://www.medpets.nl/vogels/

Het staat vrij ver onderaan.

Groetjes
Sonja

karin v h

Hallo Sonja,
dank je wel voor het meedenken, helaas hebben ze hier alleen kleine zakjes, ik heb 5 pounds zakken.
Ik begin langzamerhand ook te denken of pellets wel alles zijn - behalve geldklopperij. ;)
Maar ja ik geef het al een aantal jaren.
Nu heb ik er 2 kleintjes bij en nu heb ik 1 bakje gewoon goed zaad hangen en 4 bakjes pellets en ik zie dat er een aantal niet eens het zaad aanraken. Dus dat vind ik ook weer zo moeilijk. Eerst moesten ze van mij en nu moeten ze er weer vanaf. ::)
Groetjes,
Karin

Parkieten-Freak



Sonja


Parkieten-Freak

@Sonja: kijk, zo komen we ergens!  ;D


karin v h


karin v h


karin v h

Ik ben eigenlijk niet meer zo thuis in het zaad maar is XtraVital een goed zaad om erbij te gebruiken of geven jullie de voorkeur aan iets anders? Dan kom ik n.l. aan de €50,00 gratis verzending! ;D

Parkieten-Freak

#9
Ja, XtraVital is een goede basisvoeding. Mijn parkiet Croky eet het ook en het manneke doet het er goed op!  :)
Wat betreft Harrisons: Zelfs 44 euro voor ruim 2 kilo pellets vind ik erg duur voor voeding. :o  Hondenbrokken kosten toch ook geen 44 euro per 2 kilo? De grondstoffen die in de pellets verwerkt zijn, verklaren deze hoge prijs niet. Kortom: dierenartsen en fabrikanten verdienen er dik aan. Karin, ik zou absoluut eens naar een ander merk pellets uitkijken want er zijn meerdere goede merken die aanzienlijk beter geprijsd zijn.


Petr@

Ik vind de prijzen van Harrinson gewoon ook niet normaal meer. 50 euro voor een 5 pound zak. Vraag me wel eens af waar die prijzen vandaan komen en ze verschillen ook zo per dierenarts. Er zijn er zelfs die boven de 60 euro  vragen. Mijn vogels krijgen nu zo 4 jaar Harrinson maar zit me vaak af tevragen of ik terug gaat op de Xtravital. Dit wordt gewoon te duur. Ik heb nog geen 1 website gevonden die een stuk goedkoper is met de pellets want allemaal vragen ze natuurlijk verzend kosten en dan kom je ook aan de 50 euro.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

karin v h

Ik denk dan wel eens de musjes en koolmeesjes buiten krijgen toch ook geen pellets. Ik heb alles voor ze over maar ik vind het wel ongelofelijk duur.
Inderdaad is 2 soorten pellets mengen en langzaam overgaan op andere.
Maar er zijn tegenwoordig niet veel mensen geloof ik die ervaring hebben met pellets!

lovesbudgies

Jawel, hier! Haha

Harrisons wordt in Nederland inderdaad steeds duurder. Eigenlijk valt de originele prijs wel mee en is vergelijkbaar met een goede kwaliteit zaadvoer, namelijk 25 euro per 5 pounds. Helaas betaal je dat alleen in het land waar het geproduceerd wordt... Amerika. De inkoopprijs voor de verkopers hier in Nederland is rond de
30 euro, en dan heb je nog de verzendkosten vanuit Amerika, douanekosten, hun winst, etc. En uiteraard, hoe minder winkels het verkopen (en er zijn er nu nog maar weinig!) hoe duurder ze het kunnen maken.

Ik ben al langer van plan om te kijken of het haalbaar is het rechtstreeks uit Amerika te halen, misschien als we het met meerdere leden doen. Mijn ervaring met deze pellets is namelijk nog steeds erg goed.

PS. XtraVital is een heel goed zadenmengsel, al zou ik naast Harrisons eerder iets zonder eivoer erdoor geven. Harrisons is al een heel rijk voer en de zaden die je erbij geeft zijn alleen om de krop goed werkzaam te houden. Extra eivoer is niet nodig, een goed zadenmensel is voldoende.

karin v h

#13
Lisanne ik weet niet of er veel mensen hier op het forum pellets gebruiken, ik heb wel interesse.

Een paar weken geleden heb ik Zu Preem gekocht, ik denk dat is wat goedkoper er zit ook nog  genetisch gemanipuleerd spul in. Nou ze eten nog liever niet dan dat hoor. Ik meng het nu door elkaar maar het lijkt wel keihard of ze het niet kapot kunnen krijgen. Weer €30,00 weggegooid. >:( volgens de webshophouder waar ik advies had ingewonnen was dat nr.2 wat het beste werd verkocht.


Sara

Aan deze poll te zien geven er toch wel een 20-tal mensen van dit forum pellets aan hun parkietjes: http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,24454.0.html

Misschien kan je daar eens nagaan wie allemaal pellets geeft en een pb'tje sturen naar deze parkietenbaasjes zodat jullie iets kunnen afspreken?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

karin v h

Wel een poll van ruim 2 jaar geleden, hoeveel mensen zijn er nog actief op dit forum.
Ik weet niet of je saar nog echt iets aan hebt eerlijk gezegd.

Parkieten-Freak

Gezamenlijk inkopen lijkt me een goed idee! Misschien is het een optie om eens te kijken hoe het totale kostenplaatje eruit ziet?
Eventueel daarna een topic openen waarin belangstellenden zich aan kunnen melden?


karin v h

Mag je eigenlijk 'voedsel' importeren uit Amerika? Ik heb geen flauw idee?
Maar ik doe zeker mee ga mijn diepvries vast leegmaken. ;D

Pixelsan

Ik geef nutribird, kost me 4,15 en ik doe er langer mee als een duurdere verpakking xtra vital.
Alles gaat op ook, tot de kruimels aan toe.
Overstap ging ook erg simpel. Nadeel vind ik wel dat ie nu in de kleur van de korrels plast (?)ik vind nu door de hele kooi oranje spetters.

lovesbudgies

Vroeger gaven best veel mensen hier Harrison's, de meesten daarvan zijn hier niet meer actief maar ik kom ze nog weleens tegen op hun eigen websites.
Als ik tijd heb ga ik even rondvragen.
Nutribird is ook prima, maar ik vind het zo droog.
Je kunt een papje maken door trosgierst te koken, dan is het zacht en kun je het pletten en roeren tot een papje, en daar langzaamaan steeds meer Zupreempoeder doorheen te doen. Zupreem is makkelijk tot poeder te vermalen in een keukenmachine. :)
Als je het eenmaal doorhebt ben je daar 10 minuutjes per dag mee bezig, en dit kun je 2x per dag geven. Gekookte en uitgelekte trosgierst kun je in de koelkast
bewaren zodat je er 's avonds weer een papje van kunt maken zonder dat je weer hoeft te koken. Meestal zijn ze dan binnen een week wel over.

Oranje ontlasting hoor je inderdaad van iedereen die Nutribird gebruikt haha. Bij Harrison's is het ook groter, zachter en bruiner.