Nieuwe Parkieten

Gestart door Loes G, november 04, 2005, 12:20:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loes G

Sinds een aantal dagen heb ik nu 2 nieuwe parkietjes (koppeltje). Ze zijn allebei ongeveer 10 weken oud. De pop heb ik wel al zien eten, maar het mannetje heb ik nog niet zien eten. Ik heb al trosgierst opgehangen, voor allebei 1. De pop heeft hier al aan zitten knabbelen, maar het mannetje gaat er niet aan. Mannetje slaapt ook veel, maar laat zich wel al redelijk aanhalen. De pop is wat nerveuser. Mijn vraag is, hoe lang kan een parkiet zonder eten? ik maak me zorgen als het mannetje niet gaat eten uit zichzelf. De bakjes zijn nog niet aangeraakt. Heeft iemand tips?

Ingrid

Hoi Loes,

Welkom op het forum.

Een parkietje kan niet langer dan een dag zonder eten. Strooi wat voer op de bodem van de kooi, ze zoeken van nature namelijk daar hun eten. Zodra je ziet dat ze echt uit het bakje eten, te zien aan de vele lege zaadhulsjes, kun je het strooien van voer op de bodem achterwege laten.

Succes!

Groetjes, Ingrid

Loes G

Heb ik inderdaad ook al gedaan, maar ze komen niet van hun stok af. En ik zie ook geen lege hulsjes van zaad. Zou het mannetje soms ziek kunnen zijn? maar in dierenwinkel had hij het hoogste woord en ik heb goed opgelet of hij een slecht verendek had of zieke indruk. Maar hij was zo actief. De trosgierst hangt op de hoogte van de stokken waar ze de hele tijd zitten.

Loes G

#3
Gelukkig, ze eten nu allebei. Zijn misschien nu een beetje gewend aan hun nieuwe omgeving!

Ik had er een beetje overheen gelezen dat je ze nog maar een paar dagen hebt ;). Inderdaad moeten ze nog erg wennen aan hun nieuwe omgeving. Gelukkig eten ze nu, enne, die praatjes komen ook vanzelf wel weer :). Voor je het weet hebben ze het hoogste woord.

Gr. Ingrid