Parkiet vliegt slecht en ademt zwaar?

Gestart door marcoh182, december 05, 2012, 19:00:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcoh182

Hallo allemaal,

Sinds een week of 2 heeft mijn parkiet (4 jaar) moeite met vliegen. Normaal kon ze altijd de kamer doorvliegen en overal perfect landen, maar nu vliegt ze vaak kleine stukjes, landt ze slecht en op plaatsen waar ze normaal nooit komt. Op de grond, stoelen (alsof ze een tussenstop maakt).

Ook lijkt het alsof ze zwaar ademt. Ik heb dit nooit zo echt in de gaten gehouden, dus ik weet niet of dit ook iets is van de laatste tijd, maar het viel me nu ineens op. Ik heb er ook een video van gemaakt die jullie hier kunnen zien:

http://www.youtube.com/watch?v=dqnrFawWPZQ&feature=youtu.be

Ik kan verder niks vreemds aan haar veren vinden. Niks kapot of anders dan normaal. Ze zit samen met een jongere parkiet (1 jaar) en ze bekvechten wel eens wat, maar meer dan dat is het nooit.

Het enige wat ik me verder nog kan bedenken is dat we een tijdje geleden verkeerde eivoer mee hadden genomen, namelijk voor kanaries. Dit geef ik ze nu ipv parkieten eivoer. Kan dit kwaad?

Ik hoop dat jullie me misschien hiermee kunnen helpen. Alvast bedankt.

Loeky

Hoi Marco,

Ik heb je filmpje bekeken en beluisterd. Kan echter niets horen. Wil zie ik dat zij heel veel aan het staartwippen is.
Wij zijn geen dierenartsen, maar het zou iets met de luchtzakken kunnen zijn? Mijn advies: Naar een gespeciale
vogelarts gaan. Niet zelf gaan dokteren!

Succes!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

marcoh182

Vandaag ben ik naar de vogelarts geweest. Hij heeft de parkiet onderzocht en wat dingen getest. Hij denkt dat de parkiet een infectie heeft en ik heb nu antibiotica gekregen. Nu maar hopen dat ze weer snel sterker wordt.

Loeky

Goed van je! Hopelijk knapt ze snel op!

Sterkte!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

ParkietHaarlem

Fijn dat je direct naar een arts bent gegaan. Weet je ook wat de indicatie was?
Nouja, rustig afwachten en hopen dat je parkietje opknapt.