giftige planten?

Gestart door martina.depater, juli 16, 2012, 11:00:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

martina.depater

Ik heb een lijstje van planten die giftig zijn voor parkieten, maar ik weet niet of dit lijstje volledig is  :-\; ik zou graag willen weten of ficusplanten zoals elastica en vioolplant giftig zijn.
Ik wil ook weten of varens giftig zijn en palmen zoals de gangbare kamerpalmen (cocos weddeliana, chamaedorea seifrizii?
En ook de cordyline soorten?
en geraniums, ook de citroengeranium?
en succulenten?
Agave?
Woudcactussen?
Orchideeen?
Amaryllis?
Sansevieria?
:P
wie kan mij helpen, ik heb al een hele grote gatenplant weg moeten doen en mijn prachtige kerststerren, ik heb peterselie aan het plafond gehangen, daar kunnen ze een hoop vreet- en verniel-zucht op kwijt, maar ze proberen alles uit  :o

Sonja

#1
Hallo Martina,

Ik heb even gegoogled en vond info dat deze planten in ieder geval giftig zijn voor vogels:
Sansevieria, varen, agave, orchidee, amaryllis.

Op een Duitse site las ik dat de palm Cocos Weddeliana ook giftig is voor vogels.

De andere soorten weet ik zo snel niet, maar bij twijfel is het natuurlijk altijd beter om ervoor te zorgen dat ze er niet van kunnen knabbelen.

Maar er is hier op het forum wel meer info te vinden over dit onderwerp, en ook welke planten wél veilig zijn voor vogels.
Met de zoekfunctie van het forum kun je daar meer over vinden.

Groetjes
Sonja

grasparkietjes

Hi Martina,

Hier heb ik site gevonden waar alle giftige planten staan vermeld. http://parkiet.vogelpraat.nl/discussie/read.php?87,644
Hoop je hiermee voldoende geholpen te hebben.

Groetjes,