Parkietjes gevochten

Gestart door anony123, september 28, 2012, 21:39:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

anony123

Hey,
Ik heb 2 parkietjes, 2 mannetjes. Eentje kocht ik gekortwiekt en tam, en de andere kwam er later bij, en is niet gekortwiekt, en heb ik zelf een beetje tam gemaakt.
Degene die niet gekortwiekt is, plaagt de andere nogal vaak, maar dat leek me altijd onschuldig. Het spijtige is dat de de gekortwiekte parkiet nog niet zo goed kan vliegen omdat hij ongeveer een jaar geleden werd gekortwiekt, en dus al wel wat kan vliegen, maar niet perfect, zoals zijn maatje.

Maar toen ik vandaag een kijkje ging nemen naar de parkieten, lagen ze op de grond over elkaar te rollen, met veel lawaai, en waren ze écht aan het vechten! Toen ze me zagen stopten ze al snel met vechten, Maar dit keer achtervolgde de gekortwiekte parkiet zijn maatje, normaal is het dus omgedraaid. De gekortwiekte zag er kwaad uit, en volgde zijn maatje een hele tijd, maar kreeg hem niet te pakken. Om ze te kalmeren, deed ik even het licht uit, en toen ik het 5 minuten later weer aan deed, zag ik dat de snavel van de gekortwiekte een beetje bloedde, en de snavel van de andere redelijk zwaar bloedde, en zelfs ook zijn pootjes bloedden een beetje. Gelukkig vechten ze nu niet meer, normaal vechten ze nooit echt, maar dit keer dus wel.

Ik vraag me nu af wat ik moet doen, iemand een idee?

Ps.Ze hebben maar 1 voederbakje, dat niet zo groot is, dus ik zal er nog een extra voederbakje bijzetten, maar weet niet of dat het probleem zal oplossen, want ze maken niet zo vaak ruzie over het eten, volgens mij is de gekortwiekte parkiet het gewoon beu dat hij altijd achtervolgd en geplaagd wordt...


Alvast bedankt!

Groetjes,
Anthony


Kleintjes

Oei, je kunt ze beter even uit elkaar halen en alles rustig bekijken.
Is 't bloeden inmiddels gestopt?
Je hebt altijd meer voerbakjes nodig als je meerdere parkieten hebt, al delen ze rustig 'n bakje; de kans dat er heibel komt is ook erg aanwezig.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

anony123

Ze zitten nu rustig te slapen, en als ik nu ga kijken, worden ze wakker en beginnen ze misschien weer ruzie te maken, weet dus niet of het nog bloedt...

Maar ik kan de parkietjes toch moeilijk voor altijd uit elkaar zetten? Ze gaan elkaar toch niet doodbijten ofzo he?  :o

Kleintjes

Parkieten die tot bloedens toe vechten kun je beter uit elkaar halen. Probeer uit te zoekn wat de oorzaak. Kan best zijn dat 't voerbakje de aanleiding is voor de vechpartij.

Hoe oud zijn je parkietjes/
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

anony123

Ok, zal voederbakjes dan uit elkaar doen, en dan eens zien.
Ze zijn ongeveer een jaar oud. De gekortwiekte iets ouder dan de andere.