Geslacht Vida

Gestart door ParkietHaarlem, september 30, 2012, 14:55:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ParkietHaarlem

Vida is 9 maanden oud en heeft een lichte neusdop. Soms lijkt hij lichtblauw van kleur, soms lijkt hij roze. Soms zijn er witte randen om zijn neusgaten zichtbaar en soms weer niet. Het hangt allemaal af van de lichtinval.

Kan iemand mij helpen om te bepalen wat voor geslacht Vida heeft?

ParkietHaarlem

Hier een oudere foto waarop de witte randjes om zijn neusgaten goed te zien zijn.
Met daaronder een foto waarin hij blauw lijkt.

Let wel, op deze foto's is Vida zo'n 5/6 maanden.


Wouter

Allereerst: Wat een prachtige foto's! Vooral de eerste foto vind ik schitterend!

Aan de hand van deze foto's zeg ik dat Vida een prachtige pop is.

ParkietHaarlem

Dankjewel voor je (leuke) reactie!

Waardoor zou je denken dat het een popje is?
Wij zagen net foto's dat de neusdop juist helemaal bruin zou zijn (hoewel dit geen luttino is, gezien zijn zwarte ogen)
of witte ringen heeft, maar misschien dat jij een ander argument hebt. We zijn alleen benieuwd

Wouter

Een jonge pop heeft een lichtblauwe dop met witte randen om de neusdop. Al zijn de witte randen bij Vida niet overduidelijk, toch zou ik uit ervaring zeggen dat de dop te licht van kleur is om te spreken van een man.

Het klopt dat poppen een bruine neusdop hebben. Deze zal bij Vida ook nog wel gaan verkleuren. Bij poppen verkleurt de neusdop naar bruin onder invloed van hormonen. Dit gebeurt op een leeftijd tussen 8 maanden en 1,5 jaar.

ParkietHaarlem

Oke hartstikke bedankt voor je uitleg! Zo hadden we het nog niet kunnen vinden