Niet Uit Z'n Kooi

Gestart door nathalie, november 03, 2005, 22:10:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nathalie

Hallo allemaal,

Wie kan me wat advies geven????  :(

Ik heb sinds een weekje een jong parkietje "Tyco" van ca. 10/11 weken oud en die wilde de eerste paar dagen alleen maar bij mij zitten als Tyco uit de kooi was. Zijn vleugels zijn gekortwiekt, ik heb al gelezen dat kortwieken misschien niet zo verstandig is maar helaas wist ik dit niet en volgens de kweker was dat juist beter om hem tam te krijgen?!?!?! Tyco heeft helaas al een paar mislukte landingen gemaakt.
Na een paar dagen is Tyco behoorlijk gewend in zijn kooi maar wil er nu niet meer uit komen. Als ik met mijn hand in de kooi kom, gaat Tyco nog (met een beetje geduld) wel op mijn vinger zitten maar alleen springt Tyco dan weer gauw op een stokje. Klopt het als ik regelmatig met mijn hand in de kooi blijf komen dat ze dan wel tam blijft zodra ze dadelijk in de rui is geweest. En is het dan niet moeilijker om Tyco goed tam te krijgen wanneer hij/zij wel goed zou kunnen vliegen???

Groetjes
Nathalie & Tyco

Parkieten-Freak

Welkom op het forum Nathalie. :)
Over kortwieken is al heel erg veel geschreven op dit forum.
We hebben een interessant topic wat je door zou kunnen lezen:
http://forum.parkietenweb.nl/Kortwieken-in...atief-t783.html
Ik denk dat je vragen ook meteen beantwoord worden!
Mocht je nog vragen hebben na het lezen, stel ze gerust!


ingrid1965

hoiii
ik heb zelf ook eentje die er niet zo graag uit komt,ik kan je wel helpen.Je heb vast wel iets in huis wat ie lekker vind? :unsure: als je dat op je hand legt en wacht dat ie bij je komt zitten en er van gaat eten haal hem dan rustig uit zijn kooi en praat tegen hem,dan moet het haast wel lukken

succes joshua