Parkiet durft niet meer naar de bodem van de kooi sinds dood andere parkiet

Gestart door Osiris, september 27, 2012, 12:16:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Osiris

Hey allen,

Vorige week is mijn parkietje Jip dood gegaan :(. Sindsdien is Bobby alleen. Hij is vrij levendig en zit gelukkig nog fijn te fluiten. Echter lijkt het alsof hij niet meer naar de bodem van de kooi durft te gaan. Hij heeft nog geen één x uit z'n voerbakje gegeten (die staat op de bodem). Ik heb trosgierst opgehangen, hier eet 'ie wel van, maar het lijkt me nou ook niet echt gezond voor 'm om alleen maar trosgierst te eten. Af en toe gaat Bobby even supersnel naar z'n drinkbak toe en drinkt 'ie een slok.
Hebben jullie tips om 'm toch weer aan het gewone voer te helpen?

Groetjes,

Iris

Sonja

Hoi Iris,

Ik weet niet waarom je het voerbakje op de grond hebt staan?
Dat is niet zo'n hele goede plaats voor een voer- en drinkbakje, het wordt snel vies als het daar staat, er kunnen uitwerpselen invallen etc.

Probeer de bakjes eens te hangen daar waar je ook de trosgierst hebt hangen.
Daar eet hij van, dus wellicht ook van het gewone voer als dat op datzelfde plekje hangt..

Het is inderdaad niet gezond om veel trosgierst te eten, er zit veel vet in en nauwelijks voedingsstoffen.

Groetjes
Sonja


Osiris

Hoi Sonja,

Ik heb een Hagen Vision kooi, hier staan de voerbakjes onderin en zit er een afdakje boven, zodat er geen uitwerpselen in kunnen vallen. Het water of eten wordt dus niet vies.
Bobby at eerder gewoon uit deze bakjes, maar nu dus niet meer. Ik zal inderdaad eens kijken of ik een bakje kan halen die ik op kan hangen. Maar het lijkt me sowieso niet helemaal ok dat 'ie niet meer naar de bodem wil/durft.. 

Groetjes

Sonja

Hoi Iris,

Oh ok, op die manier.

Misschien kun je dan eens proberen met andere voer/drinkbakjes om die -in eerste instantie- op dezelfde plaats te hangen als waar je nu de trosgierst hebt hangen.
En als dat goed gaat, de bakjes geleidelijk aan steeds wat lager hangen, en kijken of hij op die manier weer wat dichterbij de bodem durft te komen.

Weet je zeker dat er geen andere redenen kunnen zijn waarom hij niet meer op de bodem van de kooi komt?
Misschien nieuw speelgoed waar hij nog niet aan gewend is?
Of een nare ervaring (schrik misschien?) gehad op de bodem van de kooi, waardoor hij dat nu associeert met elkaar?

Ik weet het niet, probeer slechts mee te denken.

Groetjes
Sonja