Pichi gedraagt zich vreemd

Gestart door Matijn, september 12, 2012, 19:09:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matijn

Dag lieve parkietenfreaks,

ik heb even een klein beetje advies nodig. Ik liep zojuist langs de kooi en het viel mij op dat 1 van mijn parkietjes aan de tralies hing en heel gek deed met haar kop. Ze hield met haar snavel de tralies stevig vast en liet dan af en toe los met een rare beweging alsof ze kramp in haar nek heeft of er iets in haar kroppie zit ofzo. Ik vertrouwde het niet helemaal dus ik heb haar even uit de kooi gehaald. Normaal verzet hij zich daar tegen (want ze zijn nog niet heel tam) maar ik kon hem nu rustig oppakken en aaien en alles. NA een kwartiertje in m'n handen wilde ik hem terugzetten maar daar had hij niet heel veel zin in. IK heb toen een handdoek gepakt, hem erin gelegd en deze onderin de kooi gehangen. Hij zit nu wel weer op een stok maar het lijkt alsof hij last heeft van z'n pootje bij het klimmen.

Wat moet ik hiermee? Beckie is mijn vrouwtje en hij zit nu op haar plekje. Zij heeft de neiging hem er nog wel eens af te gooien als iets niet naar haar zin is. Moet ik Beckie appart zetten? Moet ik alles gewoon z'n gang laten gaan? Ik heb dit wel eens eerder gehad maar toen had ik nog 1 parkietje en was het na 2-3 dagen weer normaal. Maar ik ben nu gewoon ontzettend bang dat Beckie even territoriaal gaat doen en het verergerd. Iemand ideeën of tips?

Danku zeer, groet

Matijn

( der is geen vervanging van haar).

savannahvk

Misschien is het handig haar er toch even uit te halen. Van Mijn eerste koppeltje was het mannetje doodgegaan en toen was het vrouwtje best zielig alleen.... toen had ik een nieuw vrolijk mannetje voor haar gehaald om haar op te vrolijken.... integendeel! Ze werd super agressief op hem en bij alles wat hij deed of het zinde haar niet werd ze boos op hem. Het mannetje er dus weer uitgehaald toen ik wist dat het echt niet meer ging, maar hij was er helemaal onderdoor gegaan... hij kon amper meer normaal zitten en was best bang. Voor hem had ik dus speciaal een nieuw vrouwtje gehaald en ze was als een moeder voor hem.... ze verzorgde hem en deed echt alles voor hem! Het was echtsuperlief!helaas heeft hij het niet overleefd .... ze hebben nog een paar maanden van elkaar mogen genieten maar uiteindelijk is hij er toch aan dood gegaan.

Ik denk dus dat het het beste is om hem eruit te halen en ermee naar de dierenarts te gaan!

Matijn

Wow zoiets had ik zeker niet verwacht. Wat erg dat je parkietje daar zo aan heeft geleden. Over het algemeen gaan de mijne juist vrij goed met elkaar om. Je ziet ze elkaar regelmatig voeren en poetsen. Vaak heb je niet het idee dat er iets aan de hand is. Zijn van die maffe momenten dat ze ineens vanuit het niet uithaalt als er eten in de buurt is of hij op een stokje zit dat niet mag. Was dit bij jou ook het geval? Het zou echt m'n hart breken om deze schatjes uit elkaar te halen voor een lange termijn. Ik weet niet of ik dat zou kunnen.

savannahvk

De mijne deed het echt bijna bij alles :( was echt sneu. Maar gelukkig doen die van jou niet zo heel erg als bij die van mij! Misschien dat hij dan toch niet helemaal in orde is? Want dan kunnen ze ook nogal eens gemeen doen tegen elkaar of juist het tegenovergestelde ervan... hoelang zitten ze al bij elkaar? Bij vogels (en andere dieren) heb je het ook altijd heel laat door dat er iets aan de hand is, want ze laten het zo lang mogelijk niet zien (in het wild wordt er natuurlijk op gejaagd en als ze het dan laten merken zijn ze natuurlijk het makkelijkste prooidier). Dus als je het echt wilt weten wat ermee is kan je het beste langs een dierenarts gaan want die weet het natuurlijk als beste :)