Steeds op hoofd zitten

Gestart door leoleus, juli 16, 2012, 20:18:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

leoleus

Wij hebben een albino (ali) parkietje van circa 3 maand. Ali is nu Ruim een maand bij ons en best tam. De kooi staat de hele dag open en hij vliegt graag rond. Zodra je je hand uit steekt komt hij ook op je hand zitten. Alleen wanneer hij bij je wil zitten gaat hij constant op je hoofd zitten. Je kan er dan niet zo heel veel mee qua aandacht geven of spelen. Gaat dit nog over of heeft iemand tips hoe we dit kunnen veranderen zodat hij wel op je bijv. Schouder, schoot of iets dergelijks komt zitten?

rissiejjj

Hier ook zo 1 die graag op mijn hoofd zit.
Wel een valkparkiet, maar toch.
Hem haal ik er gewoon af en ga hem als hij op mijn hand zit kroelen, hij heeft inmiddels door dat hij voor aandacht en kroeltjes toch echt op mijn hand moet zijn. Hij gaat soms alsnog wel op mijn hoofd zitten, maar veel minder als eerst.

Justbe123inge

Telkens als hij op je hoofd gaat zitten, duw je je hand onder de poten zodat ze op je hand gaan zitten, blijven herhalen. Is waarschijnlijk weinig aan te doen verder.

Pino

#3
Wat ben ik jaloers op jouw parkietje! :D
Mijn parkietjes vertikken het om op je hoofd/ schouder te zitten. :P
Ze zijn absoluut niet bang...


Hoe heb je hem zo ver gekregen dat ie op je hoofd wilt zitten!?

maar enfin; mijn parkietjes willen alleen maar op je schouder zitten als je eten voor ze hebt, anders vertikken ze het gewoon! de stouterds! haha ::)

jwsnekkers

Probeer met bijvoorbeeld trosgierst in je hand de parkiet te lokken. Als de parkiet weet dat er in je hand wat lekkers is komt hij denk ik vanzelf. De aanhouder wint.

Groeten,
Sander

Sara

Offtopic aan Pino: Als je je parkietje bij je wilt laten zitten kan je trosgierst gebruiken, of gewoon geduld hebben. Naarmate je parkietjes tammer worden, landen ze vanzelf een keer op je hoofd/schouder.

Groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

leoleus

Wij hebben er niks aan gedaan eigenlijk om Ali op ons hoofd te laten zitten, wouden zelfs dat ie dat wat minder deed haha...vooral omdat hij dan naar beneden duikt om in je wenkbrauw of oor te knabbelen. Bedankt voor jullie tips maar tot zover blijft Ali stug volhouden. Maar eens met trostgier gaan proberen, hij komt dan wel op je hand maa zodra de trostgier weg is zit Ali weer op het hoofd.