Lekkers

Gestart door Tr4cey, september 05, 2012, 22:21:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tr4cey

Sinds kort heb ik een nieuw parkietje na het overlijden van mijn beste kameraad. Nu heb ik het probleem dat hij/zij niks durft te eten, behalve zaadjes. Ze heeft geen interesse in tros gierst, appel, sla, brood.

En natuurlijk blijf ik het proberen, maar ik vroeg me af of ik hier nog eventueel wat aan kan doen.

Parkieten-Freak

Gewoon blijven aanbieden. En verder: zien eten, doet eten.  Laat je vogel zien dat je zelf ook appel eet of een wortel. Tamme vogels worden nieuwsgierig en zullen vaak zelf ook willen proeven.
En denk erom: de aanhouder wint! ;)


Tr4cey

Citaat van: Parkieten-Freak op september 05, 2012, 22:27:34
Gewoon blijven aanbieden. En verder: zien eten, doet eten.  Laat je vogel zien dat je zelf ook appel eet of een wortel. Tamme vogels worden nieuwsgierig en zullen vaak zelf ook willen proeven.
En denk erom: de aanhouder wint! ;)

Ik blijf altijd proberen en het voor ze eten vind ik wel een goed idee, dat zal ik zeker proberen. Maar helaas is dit parkietje nog niet tam. Het is nog zeker schuw voor handen en soms zelfs hoofden. Ja echt hoofden. Het schrikt als je met je hoofd te dichtbij komt.

Maar het blijft altijd een prachtige vogel



Dit is mijn parkietje trouwens. Het is een jong parkietje dus ik weet ook niet of het een mannetje of popje is.

Parkieten-Freak

Schuw voor handen is heel erg gemakkelijk af te leren.
Steek je hand in de kooi en negeer het gefladder. Kijk niet naar de vogel maar ergens anders naar.
Je zult zien dat je vogeltje dan ineens veel minder bang is..... ;)