Weet iemand een leuk spelletje dat je kunt spelen met je parkietje?

Gestart door Pino, september 08, 2012, 21:04:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pino

ja ik zit te kijken, en ik ben er van overtuigd, dat mijn parkiet heel erg tam is en compleet niet bang is.
maar als ik hem op mijn vinger zet, en even blijf wachten, kijken we elkaar aan van... "tja... wat nu?"
en dan vliegt ie weg....  ::)
dus misschien is het leuk op een spelletje met m te doen..

iemand leuke spelletjes in gedachten??

bedankt!

Parkieten-Freak

Leg wat grote knopen op tafel.
Je parkietje zal het prachtig vinden om de knopen op de grond te gooien!

Koop wat tralieballetjes bij de dierenwinkel (je weet wel, kattenballetjes met een belletje erin). Rol het balletje naar de vogel toe, succes verzekerd. Je kunt ook een klein voetbalgoaltje maken zodat jij en je parkiet om beurten het balletje in de goal rollen.


Pino

Jeej!

erg bedankt! hij is door t dolle heen! haha! hij is so cute! ;D

Audrey

Ook leuk: zo'n balletje in één van je handen houden en met je handen schudden. Als je parkietje op de juiste hand tikt, doe je hem open en mag ie er even mee spelen.

Het moeten overigens geen knopen zijn die je op tafel legt. Hier gooit meneer alles op de grond wat ie qua gewicht kan weggooien of verslepen/verschuiven.

Oh ja, als je per ongeluk eens op zo'n tralieballetje trapt *spreekt uit ervaring*, is het leuk om het belletje in zo'n klein colaflesje te gooien. Hier vinden ze het prachtig om dat flesje dan voort te duwen en er achteraan te hollen.  ;D

Kleintjes

Citaat van: Audrey op september 11, 2012, 15:22:28

Het moeten overigens geen knopen zijn die je op tafel legt. Hier gooit meneer alles op de grond wat ie qua gewicht kan weggooien of verslepen/verschuiven.
Dat is net de bedoeling van het spelletje. Is prachtig als je baasje zich voor je uitslooft  ;)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Audrey

Inderdaad, dan staat ie op de tafel met een scheef kopje naar het "gevallen" voorwerp te kijken en daarna naar mij, terug naar het voorwerp en dan weer naar mij,... Heel duidelijke lichaamstaal, die parkiet van mij  :P

Ook leuk: medicijnbuisjes (type S upradyn) rechtopzetten. Parkiet gooit het om en gaat er achteraan hollen.

Nog een leuk spelletje hier is dat we Croky laten "betalen" voor spullen waar hij zijn zinnen op heeft gezet (vooral lege plastic flessen). Een 0,5 liter-flesje is 3 kusjes, een 1,5 liter-fles is 5 kusjes  :-*  ;)

grasparkietjes

Mijn parkietjes spelen het liefst zonder mij, erg jammer. :( Na de dood van mijn blauwe parkietje heeft de witte afstand gedaan van mij. Ik denk dat hij denkt, dat ik haar weg heb gedaan ofzo. Nu wil hij ook niet meer naar mij toe vliegen. De paarse is er naderhand bijgekomen, dus die aapt de witte na... De paarse negeert mij letterlijk. Draait meteen de hoofdje om als ik hem probeer te pakken (lichaamsstaal) :)

Ik wacht nog af, maar geef haast te moed op! Als ze samen maar gelukkig zijn en plezier hebben..

Sylvi

Ik heb mijn parkiet nog niet zo lang, maar met een kattenballetje spelen wij voetbal.
Ik piek het balletje een stukje weg en hij gaat dan met z'n kop tegen de bal het balletje weer terug brengen.
Dat is echt lachen.
Groetjes namens Joop van Sylvia.

EliseAvi

Mijn Dori vind het prachtig om te vechten met een wattenstaafje.. Klikt misschien gek, maar Dori vind het geweldig! Vogel op de vinder, wattenstaafje erbij en spelen maar!