beschadigd snaveltje of niet?

Gestart door Thomas123, september 04, 2012, 12:15:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thomas123

Hey,

   ik heb sinds een 3tal weken een grasparkietje gekocht bij een thuiskweker toen het pas 5-6 dagen kon vliegen. Ik weet niet zo heel veel over deze diertjes maar als ik iets moet weten kijk ik steeds op deze website, jullie hebben me echt al enorm geholpen en vroeg me af of jullie me met het volgende kunnen helpen.
Sinds een paar dagen schilfert het snaveltje zoals jullie kunnen zien op de foto, dit is mogelijks het natuurlijk afslijten van op de knaagsteentjes te bijten? Ook in het midden waar de snavel aangroeit zit er precies een klein gaatje... is dit normaal? Ik ben een beetje bang dat ze misschien iets ernstigs voorheeft, het is mijn eerste huisdiertje, zou niet willen dat het wat overkomt.
Ook in de hals heeft ze zo precies een paar harde veertjes, je kan het zien op de foto waar ze opzij kijkt (aan die zwart gekleurde bolletjesveren), ik vind dit maar raar, overal zijn het zo dunne donshaartjes en dan ineens zo 4-5 harde ertussen, ze zien er een beetje uit als een visgraatje qua dikte...
Graag jullie mening of ik hiermee naar de dierenarts moet of het allemaal wel meevalt en perfect normaal is.

Alvast bedankt, Thomas

Wouter

Ik zou me er maar niet te veel zorgen om maken. Parkietjes kunnen soms wat ruig zijn en daardoor kan hun snaveltje er soms wat minder netjes uitzien. Ook de veertjes zien er prima uit hoor. ;)