Man of vrouw?

Gestart door J.engels, augustus 26, 2012, 14:00:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.engels

Hey,

Ik weet niet wat deze gras parkiet is. Een kennis van mij die ook parkieten heeft zij dat het een vrouwtje is.
Het parkietje zijn neusdopje word elke keer weer lichter blauw. maar ik weet het nog niet zeker.
Dus mag ik jullie meningen er over?

Alvast bedankt.



Loeky

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Sara

Ik vind het moeilijk te zeggen, de foto is enorm wazig. Heb je geen scherpere foto?
Het is trouwens neusdop, en niet neusdrop. Ik weet niet of dat een typfout was, maar heb het eventjes aangepast in je berichtje.  ;)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

J.engels

Ik zal nou nog wel even foto proberen te maken. Hij is overdag zo wild dan kan ik geen goeie foto's maken.

Parkieten-Freak

Het lijkt mij een mannetje. :)


J.engels

Ik krijg er echt geen betere foto van. Hij blijft maar bewegen en is gewoon de heletijd druk.

Sara

Laat de foto dan maar.
De andere forummers denken dat het een mannetje is, en ik ga hen hierin volgen, zover ik 't kan zien. Ik zie toch overwegend paars dus. ;)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

J.engels

Oke, hij is in het echt veel lichter.

*wendy*

Er staan inmiddels best veel topics op dit forum met vragen of het een mannetje of een vrouwtje is. Misschien kan je de neusdoppen van die foto's eens vergelijken met de neusdop van jou parkietje.

Ik denk een kleine witte ring om de neusgaatjes te zien en als jij zegt dat de neusdop veel lichter is in het echt, zou het ook een popje kunnen zijn. Mag ik vragen hoe oud het parkietje is?

J.engels

Deze foto is wel wat beter.



Kleintjes

Zo die is verkleurd :o
Ik zou denken aan 'n popje, maar durf 't niet zeker te zeggen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

*wendy*

Pfoeh, da's een lastige dop.. Maar toch wel heel roze voor een popje.. Ik zou toch zeggen man. Is nog wel jong of niet? Hoe oud is deze parkiet?

J.engels

Ik denk dat hij nou ong 12 weken is ofzo. maar hij is zeker van dit jaar.

*wendy*

Ik zeg man. Misschien even afwachten tot de jeugdrui voorbij is.. Die kan elk moment beginnen als hij 12 weken is ;-)

J.engels

Oke, hij laat ook al wel heel veel veren achter in zijn kooi. Pas als ik weet dat hij een man of een vrouw is ga ik een maatje voor hem kopen :P

jwsnekkers

Citaat van: J.engels op augustus 27, 2012, 20:53:19
Oke, hij laat ook al wel heel veel veren achter in zijn kooi. Pas als ik weet dat hij een man of een vrouw is ga ik een maatje voor hem kopen :P

Goeie keus als ik de eerste foto zie zeg ik man, maar de tweede maakt het moeilijke even afwachten dus.

Groeten,
Sander

J.engels

Oke, Dan zou ik met 2 weken ofzo nog wel even weer een nieuwe foto proberen te maken. :D

*wendy*

Je hoeft niet per se te wachten met een maatje te halen hoor. Er kan altijd een man bij gezet worden. Dat is altijd veilig. Dan moet je van je nieuwe aankoop overigens wél zeker weten dat het een man is ;-)