hoe warm/koud?

Gestart door parkiet192834, september 01, 2012, 12:18:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkiet192834

Hallo allemaal,

Ik heb thuis net een nieuwe parkiet en weet er eigenlijk niet heel veel van.
Mijn vraag is weet iemand hoeveel graden celcius ideaal is voor een parkiet dan weet ik namelijk wanneer ik heb buiten moet zetten en wanneer binnen.

Alvast bedankt:)

Sonja

Het is niet goed voor een parkiet om die de ene keer buiten, en de andere keer binnenshuis te zetten.
De temperatuurverschillen zijn dan veel te groot en daar wordt je parkietje ziek van.

Dus je houdt hem het beste gewoon binnen.
In de zomerperiode kun je hem (enkel en alleen onder toezicht) soms een poosje buiten (echter nooit in de volle zon! en alleen op een luw plekje) zetten, maar dan ook alleen als de temperatuur buiten ongeveer gelijk is aan de temperatuur binnen.
Je moet hierbij echter wel heel alert zijn op gevaren, zoals o.a. katten.
En ook de kooi extra goed afsluiten: het deurtje maar ook de klepjes van de voer/drinkbakjes extra vastmaken en nooit het badje aan het deurtje laten zitten.
En zorgen dat de kooi heel goed stevig staat zodat hij niet kan omvallen.

Kortom, er komt nogal wat bij kijken en ik raad je aan om eerst en vooral heel veel info te vergaren over het houden van parkietjes.
Je hebt al een hele goede stap gezet door je aan te melden op het forum, hier is veel informatie te vinden en ook op de site.

Groetjes
Sonja

parkiet192834

ik dacht eraan om hem als het daglicht is buiten te zetten en in de nacht weer binnen kan dat wel?

Sonja

Dat zou ik echt niet doen, vanwege de redenen die ik al in mijn vorige berichtje noemde.

parkiet192834

en hoeveel graden moet het ongeveer in de kamer zijn?
En ik zie echt heel veel mensen hun parkiet soms als het daglicht is buiten zetten is dit dus fout?

Kleintjes

Parkieten gaan naar buiten als 't warm is en er geen kans op tocht is. Onze huisvogels zijn de koudere temperaturen niet meer gewend.
Binnenshuis is 't gemiddeld tussen de 15 en 25 graden, persoonsafhankelijk uiteraard.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

parkiet192834

nee maar dit is een parkiet die mijn zwager zelf buiten heeft gevangen en ik pas er nu op voor 2 weken.
Hij zet ze gewoon elke dag als het dag is buiten en snachts binnen dus is de parkiet dit dan niet gewoon gewend?

parkiet192834

en als ik hem naar buiten breng begint hij ook te fluiten

*wendy*

Ik denk dat er nu vaak genoeg gezegd is dat het niet goed is voor het parkietje om op deze manier steeds van binnen naar buiten en van buiten naar binnen gesleept te worden.

Deze adviezen komen van kenners en ik sluit mij erbij aan. Je kan een parkiete niet zomaar de hele tijd in verschillende temperaturen zetten: of buiten (en dan ook constant buiten) of binnen (en dan ook constant binnen). De enige momenten waarop een binnengehouden parkietje naar buiten kan, is als het buiten warm is en hij uit de wind en uit de volle zon kan staan.

Je vraagt om advies. Dit is je gegeven. Blijkbaar is het niet wat je gehoopt had, maar het is wel het enige juiste advies. Ik hoop dat je het opvolgt. 

Sara

Ik sluit me aan bij voorgaande reacties. Zelfs een mens wordt verkouden/ziek van temperatuursverschillen. Kan je je zelf dan niet bedenken hoe dat dan wel niet gaat bij een fragiel diertje dat zijn roots heeft in Australië?

Trouwens, het parkietje is buiten gevangen? Heeft je zwager ook gezocht naar het baasje dat dit parkietje waarschijnlijk kwijt is?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

jwsnekkers

Heb eigenlijk geen idee mijn parkieten zitten altijd buiten haal ze in december echt naar binnen en vanaf oktober kunnen ze zelf in het binnenhok. Heb vroeger een valkje gehad in huis en die ging als wij naar buiten ging met ons mee. Dat is altijd goed gegaan.