Titel Gewijzigd: Parkiet In De Keuken

Gestart door Claire, november 02, 2005, 16:14:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Claire

hey Claire

je parkietje in de keuken zetten of hangen of plaatsen is helemaal niet goed en gezond voor je parkietje.

er komen door het koken teveel slechte en giftige dampen vrij, je kan dus beter je parkietje ergens anders dan de keuken zetten  

Vele groetjes

------------

Dit stuurde safrena mij, maar nu had ik een vraagje..Ik heb James al ongeveer een jaar op die plek, en hij is nooit ziek. Maar als wij koken, hebben we de afzuigkap eigenlijk altijd wel aan, en daar komt bij dat onze keuken best wel heel erg groot is.
Ik heb hem eigenlijk bijna altijd uit de kooi, ( in een andere kamer dus ) maar hij vind de keuken wel het leukst en hij is het meest op zijn gemak daar.  ( samen met mijn kamer, maar als ik hem daar houd, is hij erg alleen als ik naar school ben)  Hij gaat er toch niet dood aan?

Groetjes Claire


edit://
Ik heb de topic titel even gewijzigd.
Gr. PF

Parkieten-Freak

De keuken is wel ongeveer de meest ongezonde plaats die er is voor een vogel.
Het wordt wat vochtig tijdens het koken om nog maar niet te spreken over bak- en braad dampen die onstaan. Een afzuigkap helpt wel iets, maar is lang niet afdoende.
Een ander groot gevaar schuilt in het gebruik van Teflon, of andere merken anti-aanbakpannen.
Flinke oververhitting van deze pannen (bijvoorbeeld als je iets aan laat branden) zijn dodelijk voor de vogel.
Je parkiet mag best in de keuken overdag, maar zet hem in een andere kamer als er gekookt wordt! Lucht de keuken vervolgens eerst even voordat je de parkiet terugzet. ;)


Claire

#2
Het is dus verstandig om James even weg te halen als mijn moeder kookt, en als ze klaar is eventjes een raam open te zetten, en dan kan James weer naar zijn kooi?
Maar hoezo kan het dan, dat wanneer mijn moeder iets aan laat branden dat er niks gebeurd? Het is altijd nog goed gegaan..en ik hem hem al een jaar ofzo.

Parkieten-Freak



Danielle

Nog even een vraagje hierover.
Als ik volgend jaar ga verhuizen komt mijn parkietje in de keuken te staan.
Dit is echter open naar de keuken toe. De dampen kunnen dus naar de woonkamer gaan. Maar om haar nou in een slaapkamer te zetten waar ik nooit kom, vind ik ook niet echt een fijn idee. Iemand een suggestie?