zoektocht naar nieuw parkietenvriendje

Gestart door birdy888, augustus 31, 2012, 09:44:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

birdy888

Hoi!

Ik ben op zoek naar een vriendje voor mijn parkietje, dit is een popje dus zoek een mannetje. De kweker waar ik mijn parkietje vandaag heb, heeft weer een stel jonge vogels. Ik vroeg hem naar het geslacht, toen had hij het over iets met een touwtje en een loodje waarmee hij dit met 90% zekerheid kon vaststellen. Heeft iemand hier ooit van gehoord? Ik zou het liefst een vrij jonge vogel kopen maar wil niet het risico lopen dat ik er een vrouwtje bij koop...

Alvast bedankt!

jwsnekkers

Ik geloof niet in zulke dingen. Ik ben van mening dat het verschil zelfs bij jongen van 4 weken al te zien is. Jonge poppen hebben rondom hun neusgaten een witachtige rand, bij de mannen heeft deze rand de zelfde blauwachtige kleurals de rest van de neusdop. Let op als je bij dezelfde kweker haalt dat het wel andere ouders heeft.

Groeten,
Sander

Sara

#2
Bij jonge mannetjes is de neusdop meestal paars, soms met wat blauwig bij, maar als het lichtblauw is met wit rond de neusgaatjes is het een popje.
Ik heb daar ook nog nooit van gehoord, ik vind tevens dat een goede kweker het onderscheid wel moet kunnen maken bij jonge parkietjes, want dat leer je door ervaring en door informatie te verwerven.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes