'openstaand' en gezwollen onderkantje

Gestart door draakje72, augustus 28, 2012, 12:22:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

draakje72

Wij hebben twee parkieten. Een vrouwtje, 2,5 jaar oud. Heeft 1,5 jaar alleen gewoond bij ons, maar we kregen haar niet opgevoed, ze bleef maar bijten en oren pikken ondanks opvolgen van verschillende adviezen. Toen ze duidelijk ongelukkig werd in haar eentje in de kooi, hebben wij er een mannetje bijgehaald, dat is nu een jaar geleden. Man kwam uit een voliere en mist een teennagel, daarom moest hij daar weg. Ik weet niet hoe oud hij is. Na een stroef begin (vrouwtje deed erg lelijk tegen nieuwe vriendje) wordt er nu veel gesnaveld en gekwetterd. Zo'n drie weken geleden zag ik ze voor het eerst paren in de kooi. Sindsdien ziet het onderkantje van het vrouwtje er maar raar uit. Het lijkt een beetje naar buiten te hangen en een beetje open te staan. Op een streepje zitten geen veertjes. Ze vervuilt niet. Qua gedrag vind ik haar wat stilletjes. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

*wendy*

Als je het niet vertrouwd, is een bezoek aan een vogelarts altijd aan te raden.

Je kan misschien ook een foto maken, zodat we hier met je mee kunnen kijken, maar de forumleden zijn natuurlijk geen vogelartsen ;-)