Valkparkiet Met Kat?

Gestart door Bianca68, november 02, 2005, 15:24:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bianca68

Hallo,

Heeft iemand van jullie ervaring met het samenleven van een valkparkiet en een kat? Wij willen een kat maar we hebben al 14! jaar onze valkparkiet Wibo. Alle tips zijn welkom!

Claire

Heey !
Ik heb geen ervaring met een valkparkiet en kat. Maar wel een grasparkiet en kat..Ik heb de kooi opgehangen aan het plafond en zo kan onze kat er nooit bij. Het werkt fantastisch, de vogel veilig hoog, en de kat gewoon bij de grond...
Groetjes

Sonja

Hoi Bianca,

Welkom op het forum! :)

Ik ben van mening dat je beter geen kat en een vogel samen kunt houden.
Je kunt de kooi wel hoog hangen, zodat de kat er waarschijnlijk niet bij kan, maar het is voor een vogel ook heel erg fijn, als hij lekker rond mag vliegen. Dat is en blijft risicovol met een kat in  huis.
Je kunt je voornemen (en de andere gezinsleden) dat iedereen er rekening mee houdt, maar ik denk dat het bijna niet te voorkomen is, dat er weleens een moment van onoplettendheid zal zijn. En wat als de kat toeslaat op zo'n moment?
Persoonlijk vind ik het een slechte combinatie, en mijn advies is dan ook: Kies voor de veiligheid van je valkparkiet, en neem geen kat.

Groetjes, Sonja.

Claire

CiteerHoi Bianca,

Welkom op het forum! :)

Ik ben van mening dat je beter geen kat en een vogel samen kunt houden.
Je kunt de kooi wel hoog hangen, zodat de kat er waarschijnlijk niet bij kan, maar het is voor een vogel ook heel erg fijn, als hij lekker rond mag vliegen. Dat is en blijft risicovol met een kat in  huis.
Je kunt je voornemen (en de andere gezinsleden) dat iedereen er rekening mee houdt, maar ik denk dat het bijna niet te voorkomen is, dat er weleens een moment van onoplettendheid zal zijn. En wat als de kat toeslaat op zo'n moment?