Valkparkiet Met Kat?

Gestart door Bianca68, november 02, 2005, 15:24:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bianca68

Hallo,

Heeft iemand van jullie ervaring met het samenleven van een valkparkiet en een kat? Wij willen een kat maar we hebben al 14! jaar onze valkparkiet Wibo. Alle tips zijn welkom!

Claire

Heey !
Ik heb geen ervaring met een valkparkiet en kat. Maar wel een grasparkiet en kat..Ik heb de kooi opgehangen aan het plafond en zo kan onze kat er nooit bij. Het werkt fantastisch, de vogel veilig hoog, en de kat gewoon bij de grond...
Groetjes

Sonja

Hoi Bianca,

Welkom op het forum! :)

Ik ben van mening dat je beter geen kat en een vogel samen kunt houden.
Je kunt de kooi wel hoog hangen, zodat de kat er waarschijnlijk niet bij kan, maar het is voor een vogel ook heel erg fijn, als hij lekker rond mag vliegen. Dat is en blijft risicovol met een kat in  huis.
Je kunt je voornemen (en de andere gezinsleden) dat iedereen er rekening mee houdt, maar ik denk dat het bijna niet te voorkomen is, dat er weleens een moment van onoplettendheid zal zijn. En wat als de kat toeslaat op zo'n moment?
Persoonlijk vind ik het een slechte combinatie, en mijn advies is dan ook: Kies voor de veiligheid van je valkparkiet, en neem geen kat.

Groetjes, Sonja.

Claire

CiteerHoi Bianca,

Welkom op het forum! :)

Ik ben van mening dat je beter geen kat en een vogel samen kunt houden.
Je kunt de kooi wel hoog hangen, zodat de kat er waarschijnlijk niet bij kan, maar het is voor een vogel ook heel erg fijn, als hij lekker rond mag vliegen. Dat is en blijft risicovol met een kat in  huis.
Je kunt je voornemen (en de andere gezinsleden) dat iedereen er rekening mee houdt, maar ik denk dat het bijna niet te voorkomen is, dat er weleens een moment van onoplettendheid zal zijn. En wat als de kat toeslaat op zo'n moment?
Persoonlijk vind ik het een slechte combinatie, en mijn advies is dan ook: Kies voor de veiligheid van je valkparkiet, en neem geen kat.

Groetjes, Sonja.
[snapback]16182[/snapback]

Oh, dat kan best hoor..Ik heb mijn vogel eigenlijk bijna altijd los. Je moet natuurlijk wel opletten dat je geen deuren open hebt staan zodat de kat erbij kan.
Het is wel een risico, daar heb je gelijk in. Maar dat het niet kan...Je moet echt goed opletten, dat wel. Nou moet ik eerlijk toegeven dat het bij mij al is misgegaan. Niet mijn schuld, maar ja..
Bij mijn vorige parkiet, Jip. Mijn moeder had hem los, en ze liep toen weg. Expres had ze voor de zekerheid de honden even uit de kamer gehaald, maar niet wetend dat de kat binnenkwam..En toen was het al te laat. Ik heb me ontzettend schuldig gevoeld en ervan gebaald. Maar ik was zo gek op vogels, dat ik toch nog een poging waagte. En dit werkt wel. Het is gaat echt goed. De kat kan er niet bij, en de vogel vliegt heus wel vaak los, maar dan natuurlijk niet indezelfde kamer als de kat.
Groetjes

Parkieten-Freak

Totdat -vroeg of laat- in een onbewaakt moment de kat opnieuw toeslaat........ :(

Ik vind vogels en katten geen goede combinatie.
Er zijn uitzonderingen op de regel, maar mijn advies is: doe het niet.



Sara

Naar mijn mening zou ik ook geen vogels en katten samen zetten.En de kooi ook nog zo hoog ophangen,lijkt me niet erg praktisch.Je neemt best of een kat of vogel zo lijkt me.

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes