bacteriele infectie mens, besmettelijk voor parkiet?

Gestart door lk, augustus 25, 2012, 20:48:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lk

Hoi,

Ik heb twee parkietjes, Mini van 2 jaar en Tweety van 1 jaar. Ik ga over een dag op vakantie voor 2,5 week en wordt net gebeld door mijn vaste opvangadres voor mijn parkietjes. Iedereen daar in huis is geveld door een bacteriele luchtweginfectie, volgens de huisarts ( koorts, hoesten, paar dagen goed beroerd). Nou heb ik gelezen dat parkieten heel gevoelig zijn voor ziektes. Kan het kwaad als mijn parkietjes daar verblijven? Ik ben zelf natuurlijk ook wel eens ziek, maar voel me toch schuldig als ik ze daar breng en ze heel ziek worden...

Hopelijk weet iemand hier meer over, alvast bedankt!


Parkieten-Freak

Je kunt je parkieten gerust naar je oppas brengen. Parkieten zijn op zich niet gevoeliger voor ziektes dan andere dieren.
Daar komt nog bij dat ziekten bijna altijd soort-specifiek zijn: ze gaan dus niet zomaar over van mens op dier.
Wel is het verstandig dat iedereen de handen goed wast voordat ze met de parkieten in contact komen. Fijne vakantie! :)


lk

Bedankt voor je reactie! Ik was toch een beetje bang dat ik mijn vogeltjes halsoverkop ergens anders moest weten te plaaten. Maar nu breng ik ze (mét ontsmettingsmiddel) gewoon naar de oppas.