omgaan

Gestart door Sikilaci40, augustus 21, 2012, 16:22:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sikilaci40

Beste mensen,

Ik heb een parkiet die al nu ander half jaar is en hij is helemaal tam hij eet uit onze mond komt gewoon naar onze vinger toe en vliegt gewoon rond het huis door.
Paar maanden terug kocht ik een vrouwtjes parkiet voor hem die 9 maanden oud is in een dierenwinkel tenminste dat werd tegen mij gezegd ik heb ze in 1 kooi staan maar de probleem is nu dat vrouwtje parkiet is helemaal geen tam wanneer we proberen te pakken bijt ze kei hard en ze maken hele tijd ruzie wanneer de jongetje aandacht geeft rent ze weg en precies andersom ook meestel schreeuwen ze ook wel wanneer de kooi open staat vliegen ze alle 2 door het huis de jongen parkiet komt wel na ons eet met ons mee uit ons mond maar de vrouwtje lukt ons gewoon niet en wanneer ze 1 kooi zitten weer gaat dat meisje hele tijd naar de plek van die jongen toe en worden ze boos.
Wanneer ik ze gewassen hebt en gedroogd heb zet ik ze in 1 kooi weer dan zijn ze wel dicht bij elkaar maar dan vechten ze ook niet maar dan zoenen ze of zo maar volgende dag zijn ze weer de oude ik wil dat ze goed met elkaar om gaan en kindtjes maken haha.

HELP!

groetjes!

Sonja

#1
Hallo,

Allereerst wil ik je met klem afraden om je parkietje uit je mond te laten eten.
Dat is verre van hygiƫnisch, en bovendien zitten er in je mond allerlei bacteriƫn waar je parkiet ziek van kan worden.
Beter niet doen dus.

Verder lees ik dat je je parkietjes vastpakt, ook dat kun je beter achterwege laten.
Als je ze vastpakt maak je ze bang voor je handen, ipv tam.

En wat bedoel je in hemelsnaam hiermee: Wanneer ik ze gewassen hebt en gedroogd heb ??
Je hoeft parkietjes niet te wassen en te drogen, dat is nergens voor nodig.

Of je parkietjes werkelijk ruzie aan het maken zijn, weet ik niet.
Een beetje gekibbel onderling hoort erbij, mits ze elkaar maar niet echt pijn doen en/of verwonden, want dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Wat zijn de afmetingen van de kooi waarin je je parkietjes hebt zitten?
Een kooi kan wel te klein zijn, maar nooit te groot.
Het is fijn (en ook nodig) dat ze de ruimte hebben om elkaar uit de weg te gaan, als ze daar behoefte aan hebben.

Aan broeden zou ik zeer zeker nu niet beginnen, daar komt veel meer bij kijken dan je nu misschien zou denken.
Er kan ook van alles mis gaan, en het lijkt me goed om jezelf eerst en vooral gewoon maar te richten op de omgang met je parkietjes nu, want daar valt nog wel het nodige aan bij te spijkeren, als ik het zo lees....
En voorlopig aan broeden nog maar helemaal niet denken, is mijn advies.

Groetjes
Sonja