Heb ik het goed? Mannetje of popje?

Gestart door Aniek, augustus 19, 2012, 21:08:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aniek

Hoi! Ik zie dat deze vraag al veel gesteld is op het forum maar aangezien ik zelf ook twijfel...

Sinds 30 september 2011 hebben wij 2 grasparkietjes. Evi en Gino. Deze hebben we gekocht bij een kweker in Duitsland.

(Evi links, Gino rechts hier nog jong)

En 14 augustus 2012 hebben we er 2 grasparkietjes bij gekocht. Deze hebben nog geen namen. We hebben deze gekocht bij een dierenwinkel (vandaar dat we de geboortedatum ook niet precies weten).

Nu heb ik best veel vragen :P .
Het is toch zo dat er engelse grasparkieten, gewone en half engelse grasparkieten zijn? Kunnen jullie ook zien wat voor soorten dit zijn?
Verder, heb ik de kleurslagen goed? Ik heb nog even op deze site http://www.parkieten-online.nl/kleurslagen.html gekeken. Maar ik heb er totaal geen verstand van :P .
En verder ben ik er nu ook niet meer zeker van of het nou mannetjes of popjes zijn. Ik zal hieronder even foto's plaatsen met wat ik denk dat ze zijn.
Kunnen jullie ook zien hoe oud ze ongeveer zijn?
Ik heb geprobeerd duidelijke foto's te maken. Foto's zijn van vandaag.


Evi
Mannetje
Geboren in 2011 (Augustus)
Kleur: ?Grijsvleugel Hemelsblauw?


Gino
Popje
Geboren in 2011 (Augustus, iets jonger dan Evi)
Kleur: Albino


Naamloos 1 (Zit nog niet zo mooi in z'n veertjes helaas)
Popje?
Geboren in 2012 (Rood ringetje)
Kleur: ?


Naamloos 2
Mannetje?? (Ik dacht vrouwtje maar in de dierenwinkel zeiden ze mannetje, ik heb er niet zoveel verstand van dus geloofde het wel)
Geboren in ??
Kleur: Hemelsblauw




Sorry voor de vele vragen...
Bedankt als jullie me willen helpen :)

Groetjes Aniek!

Wouter

Je hebt vier "gewone" grasparkietjes. Naamloos 2 is echter een popje en geen mannetje, dus dat betekent dat je drie vrouwtjes en 1 mannetje hebt. Meer vrouwtjes dan mannetjes is zeker niet aan te raden!

Aniek

Bedankt voor je reactie!