Heb ik het goed? Mannetje of popje?

Gestart door Aniek, augustus 19, 2012, 21:08:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aniek

Hoi! Ik zie dat deze vraag al veel gesteld is op het forum maar aangezien ik zelf ook twijfel...

Sinds 30 september 2011 hebben wij 2 grasparkietjes. Evi en Gino. Deze hebben we gekocht bij een kweker in Duitsland.

(Evi links, Gino rechts hier nog jong)

En 14 augustus 2012 hebben we er 2 grasparkietjes bij gekocht. Deze hebben nog geen namen. We hebben deze gekocht bij een dierenwinkel (vandaar dat we de geboortedatum ook niet precies weten).

Nu heb ik best veel vragen :P .
Het is toch zo dat er engelse grasparkieten, gewone en half engelse grasparkieten zijn? Kunnen jullie ook zien wat voor soorten dit zijn?
Verder, heb ik de kleurslagen goed? Ik heb nog even op deze site http://www.parkieten-online.nl/kleurslagen.html gekeken. Maar ik heb er totaal geen verstand van :P .
En verder ben ik er nu ook niet meer zeker van of het nou mannetjes of popjes zijn. Ik zal hieronder even foto's plaatsen met wat ik denk dat ze zijn.
Kunnen jullie ook zien hoe oud ze ongeveer zijn?
Ik heb geprobeerd duidelijke foto's te maken. Foto's zijn van vandaag.


Evi
Mannetje
Geboren in 2011 (Augustus)
Kleur: ?Grijsvleugel Hemelsblauw?


Gino
Popje
Geboren in 2011 (Augustus, iets jonger dan Evi)
Kleur: Albino


Naamloos 1 (Zit nog niet zo mooi in z'n veertjes helaas)
Popje?
Geboren in 2012 (Rood ringetje)
Kleur: ?


Naamloos 2
Mannetje?? (Ik dacht vrouwtje maar in de dierenwinkel zeiden ze mannetje, ik heb er niet zoveel verstand van dus geloofde het wel)
Geboren in ??
Kleur: Hemelsblauw




Sorry voor de vele vragen...
Bedankt als jullie me willen helpen :)

Groetjes Aniek!

Wouter

Je hebt vier "gewone" grasparkietjes. Naamloos 2 is echter een popje en geen mannetje, dus dat betekent dat je drie vrouwtjes en 1 mannetje hebt. Meer vrouwtjes dan mannetjes is zeker niet aan te raden!

Aniek

Bedankt voor je reactie!
Ah dus toch! Ik dacht dus ook dat het een vrouwtje was, maar in de dierenwinkel zei die vrouw telkens nee het is een mannetje want het schemert blauw door? ??? Ik dacht het zal wel want die vrouw zal er wel meer verstand van hebben dan mij.
Het viel me ook al op dat evi en naamloos 1 veel met elkaar optrekken en naamloos 2 en gino niet echt...

Ik wacht nog even wat andere reacties af :) Maar toch bedankt!

jwsnekkers


Aniek

Oke bedankt! Dan weet ik het nu zeker.

Kunnen jullie ook zien hoe oud ze ongeveer is? Want de jongere hebben nog een 'strak' neusdopje en de blauwe al een wat donkere en niet meer zo'n glad neusdopje.

Wouter

Citaat van: Aniek op augustus 21, 2012, 11:03:37
Oke bedankt! Dan weet ik het nu zeker.

Kunnen jullie ook zien hoe oud ze ongeveer is? Want de jongere hebben nog een 'strak' neusdopje en de blauwe al een wat donkere en niet meer zo'n glad neusdopje.

Dit is na de jeugdrui eigenlijk niet meer te zien, helaas..